Outsourcing usług księgowych – kiedy warto się na niego zdecydować?
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, jednym z Twoich obowiązków jest dopilnowanie, by dokumenty księgowe firmy były właściwie prowadzone. Istotne jest także terminowe przedstawianie raportów i sprawozdań różnym instytucjom państwowym jak urzędy skarbowe czy ZUS. Ryzyko opóźnień i popełnienia błędów jest poważne, jeśli próbujesz zajmować się tym osobiście, dlatego warto skorzystać z usługi, która nazywana jest outsourcingiem usług rachunkowych.
Co wchodzi w zakres obsługi rachunkowej przedsiębiorstw?
Prowadzenie księgowości w firmie różni się nieco w zależności od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, mikro przedsiębiorstwo lub mini przedsiębiorstwo, czy też zarządzasz dużą korporacją. Mniejsze firmy mogą się rozliczać poprzez prowadzenie księgi przychodów i rozchodów, większe natomiast mają obowiązek prowadzenia pełnej księgowości. Mimo że prowadzenie KPiR jest nieco łatwiejsze, to jednak zarówno jedno, jak i drugie wymaga bieżącej znajomości przepisów i doświadczenia, dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się korzystać z usług firm zewnętrznych w zakresie obsługi księgowej przedsiębiorstwa.
Dlaczego warto skorzystać z usług zewnętrznego biura rachunkowego?
Główną zaletą prowadzenia księgowości przez zewnętrzną firmę, jest to, że zatrudnieni tam profesjonaliści zdobywają szerokie doświadczenie, stykając się z różnymi sytuacjami w dziedzinie podatków, księgowości oraz przy obsłudze kadrowo-płacowej swoich klientów. Ponadto, specjaliści z Biura Rachunkowego Patrycja Stankiewicz na bieżąco śledzą zmiany w ustawach i przepisach wykonawczych. Dzięki temu zawsze służą swoim zleceniodawcom kompetentnym doradztwem podatkowym.
W zakresie usług firmy rachunkowej znajduje się nie tylko prowadzenie księgowości, ale też wszelkiego rodzaju rozliczenia z różnymi instytucjami, pracownikami, sporządzanie raportów i sprawozdań oraz ewidencja środków trwałych. Dla każdego przedsiębiorstwa jest to wymierna korzyść finansowa oraz duża oszczędność czasu, który można poświęcić na rozwijanie podstawowej działalności firmy.