Artykuł sponsorowany

Określenie celów strategicznych jako element zdobycia przewagi na rynku

Określenie celów strategicznych jako element zdobycia przewagi na rynku

Dzisiejsza sytuacja rynkowa wymusza na przedsiębiorcach bardzo ostrą rywalizację o klienta, która zmusza firmy do optymalizacji kosztów prowadzenia działalności oraz stałego zwiększania sprzedaży. Chcąc to zrobić, trzeba mieć jasno sprecyzowane cele i tworzyć strategię biznesową, która pozwoli skutecznie zwiększać obroty oraz rentowność firmy. Jak więc wdrożyć skuteczną strategię oraz czego się wystrzegać?

Czym grozi brak konkretnej strategii prowadzenia firmy?

Prowadząc małą firmę, która zatrudnia mniej niż dziesięć osób, trzeba pełnić wiele funkcji. Niekiedy sytuacja zmusza do wchodzenia w rolę księgowego lub kierowcy, po to, by za chwilę musieć zajmować się docelową działalnością. W codziennym pędzie na drugi plan schodzi tworzenie strategi umiejętne prowadzenie firmy tak, by miała zapewniony stały dopływ klientów, którzy są zdolni zapłacić za usługę stawkę odpowiednią, do osiągnięcia  satysfakcjonującej rentowności.

Jak wskazują eksperci z firmy Gamma, takie działanie nieuchronnie prowadzi do sytuacji, w której firma nie jest w stanie pozyskiwać klientów z określonej grupy docelowej, a same procesy realizowania usług z zakresu, którymi się zajmuje, nie są prowadzone optymalnie. Prowadzi to do ciągłego wzrostu kosztów pozyskania klienta oraz spadku efektywności pracy. Przeprowadzenie analizy strategicznej w firmie jest w takich sytuacjach kluczowe do tego, by zmniejszyć koszty pozyskania klientów, a jednocześnie wdrożyć rozwiązania, które zoptymalizują przychody z jednego klienta. Można to osiągnąć dzięki precyzyjnemu określeniu grupy docelowej klientów firmy, a także rzetelnemu audytowi struktury organizacyjnej w firmie. Ostatecznym celem zainwestowania w doradztwo strategiczne powinien być ramowy plan rozwoju firmy, w takich obszarach jak:

  • metody pozyskiwania klientów,

  • określenie wąskiej specjalizacji i odrzucenie nierentownych działalności,

  • spłaszczenie struktur organizacyjnych,

  • oddelegowanie niektórych obszarów działalności firmom zewnętrznym.

Chcąc utrzymać się na rynku, optymalizacja kosztów przeprowadzona w ten sposób jest kluczowa, aby móc wytrzymać presję cenową ze strony klientów, a jednocześnie utrzymać rentowność firmy na odpowiednim poziomie.

Analiza strategiczna, a określenie „wąskiego gardła”

Małe przedsiębiorstwo często posiada tak zwane „wąskie gardło”, które nie pozwala mu się rozwijać. Jest to obszar, który blokuje rozwój firmy, pomimo że inne aspekty jej działalności pozwalają na wejście na wyższy poziom i zwiększenie obrotów poprzez wzrost ilościowy lub jakościowy.  Mogą to być na przykład kanały sprzedaży lub park maszynowy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz