Artykuł sponsorowany

Od czego zależy koszt transportu drewna?

Od czego zależy koszt transportu drewna?

Transport drewna to trudna branża. Wymaga znajomości przepisów i przestrzegania wymaganych norm. Pojazdy muszą być specjalnie zabezpieczone, zgodnie z rodzajem przewożonego ładunku. Branża transportu drewna jest stabilna ina rynku przybywa stosunkowo niewiele nowych firm. Kosza usługi są zależne od różnych kwestii i niezależnie od tego, jakiego przewoźnika wybierzemy, uwzględniają czas pracy kierowcy, ekipy pomocniczej, cenę paliwa czy zabezpieczenie transportu.

Transport drewna można podzielić na zrywkę (transport do miejsca składowania) oraz wywóz (dowiezienie do klienta z miejsca składowania). Niezbędnym elementem jest prawidłowe obliczenie ciężaru przewożonego drewna, który jest określony przepisami. Przewoźników obowiązują ściśle określone normy. Od ciężaru ładunku, jego rodzaju oraz długości i trudności trasy zależy cena transportu.

Odległość i rodzaj trasy

W cenę transportu drewna wliczony jest między innymi czas pracy kierowcy oraz kosz paliwa, zatem długość trasy ma tu niebagatelne znaczenie. Ważny jest też jej rodzaj. W przypadku terenów leśnych procedura transportu może być bardziej skomplikowana, jak informuje pracownik firmy Usługi Transportowe Krzysztof Łęgowski. Im trudniejszy teren, z którego drewno będzie transportowane, tym bardziej skomplikowana procedura, a co za tym idzie, tym wyższy koszt całej usługi.

Rodzaj załadunku, wymiary, waga

Zanim przystąpi się do transportowania drewna, należy ustalić, jakiego rodzaju ładunek będzie przewożony. W zależności od jego wymiarów wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje: stos, kłodę oraz dłużycę (są to nazwy potoczne). Stosem nazywamy to drewno krótkie do 2,5 m. Kłoda to drewno do 6 m. Dłużyca to wszystkie ładunki o długości powyżej 6 m. Najbardziej skomplikowany jest transport dłużycy. Wymaga on zastosowania pojazdu ciężarowego ze specjalistycznym nadwoziem, z metalowymi szkieletami-kłonicami, które służą do mocowania załadunku.
Wydzielamy także dwie grupy w zależności od grubości surowca drzewnego. Są to grubizna oraz drobnica. Do grubizny zaliczane jest drewno wielkowymiarowe i średniowymiarowe. Drobnica to małowymiarowe drewno, w tym na przykład drewno opałowe oraz tak zwane zrębki leśne czy przemysłowe. Przy przewozie grubizny niezbędne jest posiadanie odpowiedniego zezwolenia. Taka usługa jest odpowiednio droższa.

Usługa załadunku i rozładunku

W załadunku i rozładunku drewna często niezbędna okazuje się pomoc pracowników firmy transportowej. Zamówienie usługi jest oczywiście dodatkowo płatne. Koszta wzrosną wraz z ilością drewna do załadunku w lesie oraz rozładunku, ponieważ wykonanie usługi zajmie więcej czasu.
Zamówienie usługi transportowania drewna obejmuje pokrycie rozmaitych kosztów. Zatrudnienie profesjonalnego przewoźnika jest niezbędne ze względu na szczególną charakterystykę transportu. DO transportu surowca drzewnego warto wybrać doświadczoną firmę o dobrej renomie oraz oferującą konkurencyjne ceny.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz