Objawy uszkodzonych wtryskiwaczy common-rail

Uszkodzony wtryskiwacz common-rail może przynieść nam olbrzymie koszty serwisu, bez którego niestety auto nie będzie mogło normalnie funkcjonować. Brak wykonywania okresowej analizy stanu technicznego tego podzespołu, a także brak czyszczenia całego układu paliwowego, to dwa błędy, które niestety są częste przy eksploatowaniu auta z silnikiem dieslowym. Jak zatem w porę określić awarię wtryskiwaczy common-rail?
Objawy, które może zauważyć kierowca
Niestety jedynymi objawami, które może zauważyć sam kierowca, w przypadku usterek wtryskiwaczy common-rail, są te dotyczące nagłego i nieuzasadnionego tracenia mocy, wyraźnie słyszalnej pracy silnika na wyższych obrotach, czy wyczuwania specyficznego zapachu paliwa. Również po spalinach można określić, czy układ common-rail, pracuje w prawidłowy sposób. Jego zadaniem jest m.in. wstępne oczyszczanie produktów spalania płynu napędowego, dlatego w przypadku uszkodzeń, gaz wydobywany z rury wydechowej może być bardziej wyczuwalny, intensywniejszy i ciemniejszy. Niestety takie objawy nie wskazują jednoznacznie na problem ze wtryskiwaczem, a jeśli dotyczą właśnie jego, może być już za późno na jego naprawę. Na wczesnych etapach usterek, znacznie bardziej polecane jest zatem wykorzystywanie pomocy specjalistycznych warsztatów.
Dlaczego należy współpracować ze specjalistycznym zakładem?
Jeśli chodzi o usuwanie usterek układu common-rail, warto wiedzieć, że te w zaawansowanym stadium kierowca, jest w stanie rozpoznać sam. Niestety wczesne wykrywanie jest możliwe tylko przy współpracy ze specjalistycznym zakładem, który przeprowadzi m.in. testy ciśnienia w zasobniku, jako szybką, wstępną diagnostykę. Warto bowiem wiedzieć, że nowoczesne układy common-rail, działają w taki sposób, aby przy jednym niedomagającym wtryskiwaczu, inne przejęły na siebie obowiązek korygowania odchyleń od norm. Wielokrotnie czujniki nie dają przez to żadnej informacji kierowcy – na przykład w formie kontrolki check engine – a cały podzespół ulega przeciążeniu i powolnemu niszczeniu. Właściciele silników dieslowych z samoczynnym zapłonem, powinni zatem przynajmniej raz w roku wykonywać przegląd układu common-rail, a także dostosowywać do jego własności czas, po którym należy przeprowadzić jego profesjonalne zakładowe czyszczenie. Uwzględniane przy tym są takie czynniki, jak: jakość paliwa, które jest wykorzystywane do jazdy; marka systemu (BOSCH, DELPHI itp.); model auta; czy sposób jego eksploatowania – pojazd do jazdy na długie, średnie, czy krótkie (miejskie) dystanse.
Zadbaj o bezpieczeństwo silnika z odpowiednimi ekspertami
Skoro wiesz już to, że bez pomocy specjalistycznych warsztatów, nie można zapewnić prawidłowej eksploatacji układu common-rail, powinieneś zatem znaleźć profesjonalny zakład. Liczy się przede wszystkim jego doświadczenie, zakres usług specjalistycznych, a także posiadanie nowoczesnego parku maszynowego. Tym charakteryzuje się firma AUTO ŁUKOWSKA, która w przypadku konieczności wykonania serwisu, zawsze wykorzystuje tylko oryginalne części. Zakres napraw silników dieslowych tego zespołu jest znacznie większy, dlatego warto z takim podmiotem podejmować stałą współpracę. Wielokrotnie pomaga on bowiem w tanich generalnych remontach silników, czy w oferowaniu trudnodostępnych podzespołów do aut koncernów francuskich. Podejmując współpracę z warsztatem AUTO ŁUKOWSKA, stawiasz również na profesjonalny serwis klimatyzacji i układów pneumatycznych, czy na dodatkowe udogodnienia: prace serwisowe blacharskie oraz lakiernicze, czy nawet holowanie aut i pełną likwidację szkód po wypadku!