Artykuł sponsorowany

Objawy uszkodzenia maglownicy. Jak im zaradzić?

Objawy uszkodzenia maglownicy. Jak im zaradzić?

Zdecydowanie lepiej zapobiegać awariom samochodu, niż je naprawiać. Auto, które popsuje się w trasie, stanowi ogromny problem dla kierowcy. Ponadto jeżdżenie niesprawnym pojazdem jest niebezpieczne dla pasażerów i innych uczestników ruchu. Dlatego też nie należy lekceważyć sygnałów, które mogą świadczyć o zużyciu części lub usterce w samochodzie. Poniżej podpowiadamy, jak rozpoznać, że to maglownica zaczęła odmawiać posłuszeństwa.

Maglownica w samochodzie – za co jest odpowiedzialna?

Za bezpieczną i bezawaryjną jazdę są odpowiedzialne wszystkie podzespoły znajdujące się w samochodzie. Jednak to maglownica ma wpływ na to, czy kierowca będzie mógł zapanować nad autem.

Maglownica to przekładania zębata, dzięki której kierownica ma kontrolę nad tym, jak poruszają się koła. Jest to część mająca wpływ na ich skręcanie oraz na zwrotność całego pojazdu. Jej stan odbija się na sterowności samochodu.

Przekładnia zębata to mechanizm, który bez przerwy pracuje podczas jazdy samochodem. Dlatego jej poszczególne elementy mogą ulec zużyciu, a nawet awarii. Ponadto koleiny i dziury na drogach nie sprzyjają temu, aby na zawsze pozostała w pierwotnej kondycji.

Maglownice ulegają zniszczeniu, zużyciu i awariom na skutek normalnej eksploatacji, a także ze względu na zły stan nawierzchni dróg. W związku z tym ich stan należy regularnie kontrolować. Wszystkie niepokojące sygnały świadczące o usterce maglownicy powinny być skonsultowane z fachowcem” – mówi ekspert z firmy AutoUkład.

Jakie sygnały mogą świadczyć o usterce maglownicy?

Uszkodzenie maglownicy jest sygnalizowane przez grupę charakterystycznych objawów. Nie można lekceważyć żadnego z nich i w przypadku ich wystąpienia, należy jak najszybciej powierzyć pojazd w ręce doświadczonych mechaników.

W samochodzie z uszkodzoną maglownicą słychać charakterystyczne odgłosy. Stukotanie pojawia się zwykle podczas wykonywania skrętu kierownicą lub kiedy samochód jedzie po nierównej drodze. Powodem do wizyty w warsztacie powinny być także wszelkiego rodzaju zgrzyty oraz drgania. Jeżeli stan przekładni się pogorszył, kierowca szybko odczuje to w czasie jazdy. Nie sposób przeoczyć tego, że wspomaganie po jednej ze stron jest dużo mniejsze niż po drugiej. Zaniepokoić powinien także wyciek oleju hydraulicznego. Charakterystycznymi objawami są też opór i problem podczas obracania kołem, jak również zbyt duży luz.

Aby przywrócić maglownicy pełną sprawność, regeneruje się jej poszczególne części. Szlifuje się listwy przekładni i nakłada na nie chrom techniczny. Tulejowana jest także obudowa zaworu dystrybucyjnego. W ramach regeneracji maglownicy honuje się też cylinder obudowy.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz