Artykuł sponsorowany

O czym warto wiedzieć, zakładając firmę?

O czym warto wiedzieć, zakładając firmę?

Różne instytucje oferują dziś dofinansowania na otwarcie działalności gospodarczej. Zachęceni ciekawą propozycją, często pochopnie podejmujemy decyzję o jej założeniu, nie zdając sobie sprawy, z jaką odpowiedzialnością się to wiąże. Przy takim przedsięwzięciu, jak prowadzenie firmy musimy pamiętać o każdej drobnostce, nie może zabraknąć ani jednego podpisu. Przeczytaj, jak zapewnić swojej firmie bezpieczne prowadzenie księgowości?

Zagrożenia płynące z nieprawidłowego prowadzenia księgowości

Zakładając własną firmę, musimy na bieżąco orientować się w przepisach księgowych, m.in. ustalonych opłat skarbowych i podatków. W większości przypadków powinniśmy również skrupulatnie uzupełniać księgi rachunkowe, jeśli nie mamy takiego obowiązku, również warto to rozważyć. Dzięki nim możemy bezpiecznie wybrnąć z różnych nieciekawych sytuacji. Trzeba również zbierać wydane faktury i paragony, niezbędne do wypełniania raportów miesięcznych, a następnie je archiwizować. Ponadto warto spisywać każdy przychód, jak i wydatek, to pomoże zachować porządek w dokumentacji, a także może okazać się bardzo przydatne np. przy rozliczaniu podatków. Nieważne, jak dobrym fachowcem jest się w swojej dziedzinie, zawsze trzeba być gotowym na ewentualność pojawienia się trudniejszych sytuacji, dlatego bardzo istotną sprawą jest umiejętność planowania! Nigdy nie wiadomo, jakie czasy nastaną, co idealnie obrazuje przykład pandemii koronawirusa. Nawet najlepszy specjalista w swojej dziedzinie, powinien nauczyć się rozważnego postępowania i oszczędności, jeśli prowadzi własną firmę. Zwłaszcza jeśli zatrudniamy pracowników i nie mamy ochoty na przeprowadzanie procesu rekrutacji ponownie czy ich zwalnianie. Jeśli nie dopilnujemy jakiejś sprawy lub omylimy się w obliczeniach, możemy ponieść tego poważne konsekwencje takie, jak np. sankcje karno-skarbowe lub odpowiedzialność karno-skarbowa. Może się okazać, że trzeba będzie zapłacić za swoje błędy, nawet za te niezamierzone, sporą sumę pieniędzy lub nawet, że grozi za nie pobyt w więzieniu.

Jak uchronić siebie i firmę przed problemami?

Podstawą podczas zakładania firmy jest umiejętność kalkulacji zysków i strat. Warto znaleźć dobrego prawnika i optymalną ofertę ubezpieczeniową, jeszcze zanim rozpoczniemy swą działalność. Oczywiście najlepiej, żebyśmy nie musieli nigdy korzystać z ich usług, jednak czasem jest to nieuniknione i warto zawczasu mieć sprawdzone osoby, które pomogą nam w trudnych sytuacjach. Poza tym prawnik przyda nam się również podczas takich czynności, jak podpisywanie umów. Skrupulatność i cierpliwość m.in. podczas prowadzenia księgowości może nam oszczędzić wielu problemów związanych np. z ponownym uzupełnianiem formularzy i wyliczeń, by złożyć wniosek korekcyjny do ZUS-u. Jeżeli natomiast nie chcemy podjąć się samodzielnego prowadzenia księgowości, warto zwrócić się o pomoc do profesjonalnego księgowego. Nie musi to oznaczać tworzenia nowego stanowiska w firmie, można skorzystać z usług biura rachunkowego. Livrado oferuje kompleksową obsługę księgowości, niezależnie od tego, na jakim etapie znajduje się dana działalność. Księgowy pomoże nie tylko przy wyliczeniach księgowych, ale też w rozwiązywaniu bieżących problemów, wypełnianiu wniosków kredytowych lub prowadzeniu kadr.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz