Artykuł sponsorowany

O czym pamiętać przyciemniając szyby?

O czym pamiętać przyciemniając szyby?

Niegdyś przyciemnianie szyb wydawało się czymś zbędnym, dziś staje się normą, nawet wśród aut, które świeżo opuściły fabrykę. Rozwiązanie to jest bardzo dobre tak ze względów estetycznych pojazdu, jak również bezpieczeństwa kierowcy. Jednak przeprowadzenie procesu przyciemniania szyby nie należy do najprostszych zadań i obarczone jest kilkoma ważnymi zasadami, o których nie należy zapominać.

Przyciemnienie szyb to wygoda

W punktach, zajmujących się oszkleniami auta, takimi jak Firma MULTIGLAS, będziemy mogli przyciemnić szyby, które fabrycznie temu procesowi nie były poddane. Wygoda w tym procesie związana jest również z bezpieczeństwem. Odpowiednio przyciemnione szyby chronią wnętrze przed wścibskim wzrokiem potencjalnego złodzieja. Gdy ten nie widzi, co w środku jest, nie pokusi się o wybicie szyby. Dzięki temu możemy bez przeszkód pozostawić w aucie na noc, lub cały dzień, sprzęt elektroniczny, czy inne wartościowe rzeczy. Złodziej nie zada sobie trudu związane z wybiciem szyby oraz nie podejmie ryzyka, zakładając, że nic w środku nie ma. Ważnym aspektem jest także to, że przyciemnienie ogranicza dostęp promieni słonecznych do wnętrza pojazdu, co zapobiega nagrzaniu wnętrza. I ta funkcjonalność przyciemnionej szyby jest bardzo ceniona, szczególnie w upalne dni i sprawdza się o wiele lepiej niż różnego rodzaju maty oraz jest wygodniejsze od nich.

Zobacz też: Czy przyciemnianie szyb jest przydatne?

Zasady przyciemniania

Przyciemnianie szyb musi być zgodne z prawem. Przepisy jasno stanowią, że ten rodzaj modyfikacji musi uwzględniać odpowiedni parametr, jakim jest przepuszczalność światła, która wpływa na widoczność. Legalne przyciemnianie szyb przyjmuje dopuszczalne normy przyciemnienia, dla szyby przedniej oraz bocznych, wartość 70% przepuszczalności. Gdy wartość w naszej szybie jest niższa, grozi to mandatem, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego lub koniecznością zerwania oklejenia przy funkcjonariuszu policji. Firmy takie jak MULTIGLAS dbają o to, aby przyciemnienie było na odpowiednim poziomie. W procesie wykorzystuje się odpowiednie folie, o różnym parametrze, zależnie od oczekiwań kierowcy. Foliowanie odbywa się na gorąco, jednak nadrzędną zasadą jest to, aby folia była odpowiednio wykrojona oraz tak naklejona, żeby była gładka, a pod jej powierzchnią nie pojawiało się powietrze. Wymaga to więc sprzętu, wiedzy i doświadczenia, połączonego z precyzją i starannością.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz