Artykuł sponsorowany

O budowie statków z firmą Ankor

O budowie statków z firmą Ankor

Statki stanową jeden z najważniejszych elementów światowego transportu. Nic więc dziwnego, że stocznie, czyli zakłady przemysłowe zajmujące się budową obiektów pływających, nie narzekają na brak pracy. Zanim statek zostanie zwodowany i wybierze się w swój pierwszy rejs, stoczniowcy pracują nad jego jakością. Jak wygląda ten proces i dlaczego tak ważną rolę odgrywają w nim farby przemysłowe, które można znaleźć w ofercie firmy Ankor?

Jak wygląda praca stoczni?

Praca stoczni opiera się na projektowaniu i budowaniu nowych statków, ale również na remontowaniu obiektów wodnych, które mają za sobą swoje lata świetności. Co ciekawe, w tym zakładzie przemysłowym dochodzi również do rozbiórki okrętów, które nie popłyną już w żaden rejs. Montaż statków jest procesem skomplikowanym, dlatego też osoby zatrudnione w stoczni muszą charakteryzować się umiejętnościami technicznymi, zdolnościami manualnymi i tężyzną fizyczną. Warto wiedzieć, że, choć elementy, z jakich składa się statek, są produkowane w innych zakładach, to zadaniem stoczniowców jest kompleksowe zbudowanie kadłuba, czyli bazy obiektu pływającego.

Początkowe etapy montażu statku wykonuje się na hali, natomiast prace wykończeniowe są przeprowadzane już po wodowaniu. Praca w stoczni to niezwykle odpowiedzialne zajęcie – wadliwa konstrukcja statku może wiązać się z awarią, która z kolei zagraża zdrowiu i życiu załogi oraz pasażerów. Zarówno inżynierowie czy monterzy, jak i elektrycy, spawacze, szlifierzy czy kowale stoczniowi i operatorzy maszyn muszą więc wykazać się doświadczeniem, rozsądkiem i kreatywnym podejściem do każdego projektu.

Czym maluje się statki?

Jednym z najważniejszych elementów budowy statku jest zabezpieczenie jego powierzchni. Do tego nie nadają się jednak farby z półek w marketach budowlanych. Stoczniowcy stawiają na farby przemysłowe, najlepiej okrętowe, które można znaleźć w ofercie firmy Ankor z Gdańska, specjalizującej się w dystrybucji produktów odznaczających się odpornością na zmienne warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne, takie jak otarcia czy zarysowania. Statek pokryty farbą przemysłową będzie zabezpieczony również przed korozją. Docenia się je również za wydajność i krótki czas schnięcia – to z kolei przekłada się na efektywność pracy stoczni.

Farby przemysłowe charakteryzują się również silnym kryciem, dlatego malowanie nimi powierzchni metalowych, betonowych czy drewnianych nie zajmuje dużo czasu. Przedsiębiorcy przy wyborze farb przemysłowych kierują się również względami estetycznymi – w końcu na atrakcyjność statków wpływa nie tylko solidna jakość wykonania, ale również ich wygląd. Firma Ankor, wychodząc naprzeciw swoim klientom, uruchomiła mieszalnię farb, która pozwala na stworzenie dowolnego koloru, na przykład na podstawie wzorów dostarczonych przez osobę zamawiającą.

Praca w stoczni to odpowiedzialne, ale niezwykle ciekawe zajęcie, które sprawia, że produkowane okręty pływające z modelu na model stają się bardziej nowoczesne i bezpieczne.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz