Artykuł sponsorowany

Nowoczesny sposób komunikacji miejskiej – czyli, jak zakupić rower?

Nowoczesny sposób komunikacji miejskiej – czyli, jak zakupić rower?

Rower jest jednym z najstarszych środków lokomocji, który w dobie walki o zdrowe powietrze w miastach, okolicy, którą zamieszkujemy, zyskuje coraz większą popularność. Ze względu na budowę i zastosowanie wyróżnia się wiele rodzajów rowerów: szosowe, terenowe, miejskie. Każdy z nich ma odrębną charakterystykę, która powoduje, że w danym terenie wymaga mniejszego wysiłku rowerzysty, daje większe bezpieczeństwo i satysfakcję z jazdy. Zobaczmy, czym kierować się przy zakupie tzw. roweru miejskiego?

Nie każdy rower jest rowerem miejskim. Od innych modeli rowerów różni się sposobem amortyzacji, napędem (ilością przełożeń) budową ramy. Ogólnie tzw. holendry zbudowane są najczęściej na kołach 28-calowych (rzadziej na 26- i 27-calowymi), mają giętą, szeroką kierownicę, krótką ramę i szerokie siodełko umożliwiające jazdę w pozycji wyprostowanej.

Przeznaczenie rowerów miejskich – idealny rower na wycieczki za miasto

Rowery miejskie mimo swej nazwy świetnie sprawdzą się na wiejskich drogach, równym terenie o niewielkich przewyższeniach. Wyspecjalizowane sklepy rowerowe zawsze służą poradą w doborze odpowiedniego do naszego stylu jazdy roweru. Jest to bardzo istotny element, gdyż „zły rodzaj roweru” będzie źródłem frustracji zamiast satysfakcji. Przykładem godnego polecenia sklepu rowerowego jest M & M Sklep rowerowy. W przypadku holendrów najważniejszy jest komfort i wygoda jazdy.

Czym kierować się przy doborze roweru miejskiego?

Główny podział rowerów podlega dalszym specjalizacjom, podziałom na modele, które między sobą będą różnić się dodatkami, konstrukcją udogodnieniami, które wybieramy pod indywidualne oczekiwania rowerzysty. To tutaj występuje „tzw. damka”, czyli rower miejski damski, który jak każdy holender wyróżnia się szczególną budową ramy i kierownicy odróżniającą go od np. roweru turystycznego (trekkingowego).

Budowa roweru miejskiego ma umożliwić, wygodną, komfortową dla kręgosłupa jazdę. Jest to możliwe dzięki odpowiedniej konstrukcji. Rama w holendrze jest dzielona na:

  • Ramę męską - gdzie górna rura mocowana jest z jednej strony do górnej części główki ramy, z drugiej zaś do górnej części rury podsiodłowej,
  • Ramę damską – tu górna rura jest obniżona, w celu ułatwiania wsiadania.

Biorąc pod uwagę wygodę jazdy, a jak pamiętamy to podstawa doboru najlepszego dla siebie roweru miejskiego, jest to podział umowny. Ze względu na łatwość, bezproblemowość siadania z damki chętnie korzystają również mężczyźni.

W rowerach miejskich mamy zastosowaną charakterystyczną kierownicę typu „tzw. jaskółka” o konstrukcji wygiętej tak, aby dłonie były praktycznie równolegle do ramy, a wysokie położenie kierownicy pozwala na jazdę w stabilnej, wyprostowanej pozycji. Szukając roweru do jazdy po mieście, zwróćmy uwagę na to, aby miał on minimum trzy przełożenia, celem zwiększenia komfortu jazdy po niewielkich przewyższeniach. Dobrze, aby model wyposażony był w błotniki, co uchroni nas przed zachlapaniem, w momencie, gdy na trasie złapie nas mżawka, czy kałuża.

Chcąc używać roweru zarówno po mieście, jak i weekendowe wycieczki za miasto, dobrze mieć rower wyposażony osłony łańcucha oraz bagażnik. Może być on klasyczny – nad tylnym kołem, bądź w postaci kosza, mocowany przy kierownicy.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz