Artykuł sponsorowany

Nowe życie starych autobusów – części zamienne

Nowe życie starych autobusów – części zamienne

Autobusy miejskie oraz dalekobieżne mają ściśle określony okres eksploatacji. Nie przypominają pod tym względem samochodów osobowych, które przy dobrym zarządzaniu mogą służyć przez dziesiątki lat. Problem ten ma swoje korzenie w odmiennym przeznaczeniu tych typów pojazdów – autobusy używane są w zasadzie przez cały czas, pokonując więcej kilometrów w danym przedziale czasowym. Jest na szczęście sposób, by przywrócić im drugą młodość.

Bez awarii w trasie

Jak w każdym typie pojazdów, także w autobusach od czasu do czasu po prostu coś się psuje. Większość z nich jest wykorzystywana dopóty, dopóki nie ulegnie awarii. Żeby zobaczyć to na własne oczy, wystarczy sprawdzić chociażby rozkład jazdy autobusów miejskich pod kątem ich numerów seryjnych – wiele z nich obsługuje jedną linię, jeżdżąc cały dzień bez chwili wytchnienia. Aby uniknąć zaskoczenia awarią, firmy autobusowe i przewoźnicy zaopatrują się w części zamienne u sprawdzonych dostawców, takich jak And-Pol. PH. Barcikowski Grzegorz. Dlaczego jest to takie istotne? Elementy, które zdobędziemy w ten sposób, są po prostu lepszej jakości, dzięki czemu mogą funkcjonować znacznie dłużej od tych pochodzących z niepewnego źródła. Większość z nich będzie ponadto opatrzona informacją o czasie, po jakim należy rozważyć ich wymianę. Dokonując jej przed wystąpieniem poważnej awarii utrzymamy autobusy w ciągle dobrej kondycji i ustrzeżemy się problemów na trasie. Jest to ułatwienie szczególnie dla wszystkich dużych firm autobusowych, którym zależy na bezawaryjności pojazdów we flocie. Każde opóźnienie może oznaczać rzeczywiste i dotkliwe straty pieniężne. Jeśli autobus odmówi posłuszeństwa w trakcie jazdy, zawsze pojawiają się duże koszty. Związane są one na przykład z koniecznością dosłania kolejnego, sprawnego autobusu, odholowania zepsutego i wypłacenia odszkodowań dla pasażerów.

Zużycie autobusu – nie tylko mechaniczne

Autobusy nie zużywają się wyłącznie mechanicznie. Pasażerowie korzystający z takich pojazdów, nawet jeśli są wyjątkowo spokojni, także przyczyniają się do konieczności wymiany części. Dokonują tego poprzez zwyczajne przemieszczanie się wewnątrz autobusu, wchodzenie i wychodzenie, siedzenie, stanie, układanie swoich bagaży i wykonywanie mnóstwa innych naturalnych w takich okolicznościach czynności. Zużycie można minimalizować poprzez regularne dezynfekowanie i czyszczenie wnętrza autobusu, ale te działania, choć konieczne, tylko odwlekają nieuniknione – wymianę wyposażenia autobusu na nowe. Stare fotele, niszczejące poręcze czy wytarta podłoga nie zachęcają do korzystania z autobusu, a to wydatnie wpływa na zyski każdego przewoźnika.

Opracowanie:
Warszawa, Broniewskiego 99 lok. 153
tel. 22 720 67 71
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Warto przeczytać