Artykuł sponsorowany

Naprawy skrzyń biegów DSG w warsztacie MIXCAR

Naprawy skrzyń biegów DSG w warsztacie MIXCAR

Większość kierowców zna dwa podstawowe typu skrzyń biegów stosowanych w samochodach osobowych i dostawczych. Oczywiście są to przekładnie manualne i coraz popularniejsze przekładnie automatyczne. Nie każdy jednak wie, że niektóre koncerny motoryzacyjne poszukując innowacji, opracowały rozwiązania hybrydowe. Przykładem są skrzynie biegów stosowane w wielu modelach aut marki Volkswagen. Producent zastosował w nich skrzynie przekładnie dwusprzęgłowe DSG. Czym one są i co najczęściej się w nich psuje? O tym opowiadają eksperci z warsztatu MIXCAR z Warszawy.

Czym jest skrzynia biegów DSG?

Jak tłumaczą mechanicy z warsztatu MIXCAR, skrzynie biegów DSG to inaczej przekładnie dwusprzęgłowe, których konstrukcja łączy rozwiązania i zalety zarówno podzespołów manualnych, jak i automatycznych. Są to skrzynie silnie powiązane z elektroniką pojazdu. Wyróżniają się też tym, iż wyposażone są w dwa sprzęgła. Jedno umożliwia sterowanie biegów parzystych, a drugie biegów nieparzystych. Specjaliści z MIXCAR wyjaśniają, że takie rozwiązanie pozwala lepiej przyśpieszać samochodem przy jednoczesnym komforcie jazdy w trybie automatycznym. Płynność zmiany biegów i brak utraty mocy to duże zalety skrzyń biegów DSG.

Warto również wiedzieć, że przekładnie dwusprzęgłowe dzielą się na dwa typu: skrzynie z mokrym sprzęgłem i skrzynie ze sprzęgłem suchym. Ważne jest rozpoznanie ich modelu, ponieważ każdy z nich wyróżnia się inną specyfiką pracy oraz wytrzymałością. Skrzynie DSG „suche” są siedmiobiegowe. Gwarantują zatem lepsze warunki pracy, ale szybciej wymagają serwisu.

Co najczęściej psuje się w skrzyniach biegów typu DSG?

Skrzynie biegowe DSG bardzo cenione są na rynku, ale niestety nie należą one do podzespołów bezawaryjnych. Modele siedmiobiegowe „suche” bez większych problemów wytrzymują 150 tysięcy przejechanych kilometrów. Typ sześciobiegowy „mokry” pozwala zaś cieszyć się jazdą do około 200-250 tysięcy kilometrów. Po takich dystansach mogą wystąpić mniejsze lub większe usterki oraz uszkodzenia.

Mechanicy z warsztatu samochodowego MIXCAR zdradzają, że najpoważniejszą awarią jest ta dotycząca mechatroniki skrzyni biegów DSG. Odpowiada ona za sterowanie pracą sprzęgieł, a więc problemy z nią wpływają również na pogłębianie uszkodzeń w obrębie innych podzespołów auta. Problematyczna może być też elektronika powiązana z przekładnią dwusprzęgłową. Polecane są zatem przeglądy, które warto wykonywać co kilkadziesiąt tysięcy przejechanych kilometrów. Po kilku latach eksploatacji samochodu marki VW ze skrzynią DSG można oddać ją również do pełnej regeneracji lub remontu. Szybkie realizowanie zleceń i niewielkie koszty skłaniają kierowców ku wyborowi warsztatu MIXCAR z Warszawy.

Serwis wysyłkowy skrzyń biegów DSG

Warsztat MIXCAR wyróżnia się wśród konkurencji nie tylko kompleksowym serwisem skrzyń biegów DSG czy niskimi cenami usług naprawczych, ale także oferowaniem elastycznej obsługi. Fachowcy z warszawskiego zakładu oferują bowiem klientom z całej Polski możliwość przysłania wymontowanej i dobrze zapakowanej skrzyni, która po przejściu złożonego remontu wróci do właściciela bezpieczną przesyłką kurierską. Warsztat motoryzacyjny MIXCAR współpracuje tylko z najlepszymi przewoźnikami.

Serwis wysyłkowy skrzyń biegów DSG polecany jest zaś szczególnie komisom samochodowym, dealerom motoryzacyjnym, a także właścicielom pojazdów marki VW, którzy mają trudność w znalezieniu dobrego mechanika w swojej okolicy. Każdy, kto skorzysta z pomocy fachowców MIXCAR liczyć może na gwarancje na wymienione części oraz na pełne doradztwo techniczne. Stali klienci objęci są zaś atrakcyjnymi zniżkami. 

Opracowanie:
Warszawa, Królowej Bony 55
tel. 669 214 895
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz