Artykuł sponsorowany

Naprawy bieżące w serwisie samochodowym – co obejmują?

Naprawy bieżące w serwisie samochodowym – co obejmują?

Naprawa silnika, wymiana klocków czy płynów eksploatacyjnych to podstawowe prace, jakie wykonuje mechanik samochodowy w warsztacie w ramach zleconych wcześniej przez klienta napraw bieżących. Trzeba przeprowadzać je regularnie lub w nagłych przypadkach (awaria), gdy wymagana jest szybka reakcja doświadczonych specjalistów. Chcesz dowiedzieć się o tym więcej? Zapraszamy do lektury naszego artykułu!

Naprawy bieżące samochodów – co obejmują?

Naprawa bieżąca samochodu to nic innego jak czynność, która ma za zadanie usunąć powstałe uszkodzenia, na przykład awarie. W tym czasie mechanik samochodowy decyduje się na przykład na wymianę wadliwej części. Taka naprawa powinna być wykonana odpowiednio wcześnie, aby nie doszło do powstania kolejnych, większych problemów z pojazdem. Co dokładnie wchodzi w skład usług, o których dziś piszemy? Na przykład w Kris Auto Serwis głównie mechanicy mają za zadanie naprawić zawieszenie, układ klimatyzacji czy też wykonać remont silnika w znaczeniu takim, że na przykład wymienią uszczelki głowicy itp.

To jednak nie koniec, bo należy do tego zaliczyć także wymianę filtrów i oleju, w końcu to regularne działania mające na celu wydłużyć czas eksploatacji silnika i innych podzespołów samochodowych. Co więcej, naprawy bieżące mogą obejmować układ hamulcowy, w tym przypadku dojdzie do podmiany klocków i tarcz na nowe, a te zużyte trafią na złom. Nie można zapomnieć o układzie kierowniczym, to jeden z najważniejszych w pojeździe, a przy tym stosunkowo często ulegający awariom, gdy mowa o poszczególnych jego elementach.

Kiedy wymieniać hamulce, filtry i olej?

Decydując się na naprawy bieżące, możesz liczyć na wspomnianą wymianę filtrów, oleju i hamulców. Olej podmieniaj raz na rok lub po przejechaniu 20 tysięcy kilometrów, choć to umowna granica, praktycznie zawsze się sprawdza. Filtry razem z olejem, paliwa raz na dwa lata. W przypadku klocków hamulcowych przyjęło się, że po przejechaniu około 30 tysięcy kilometrów jest to konieczność, tarcze z kolei wymieniaj co 60 tysięcy kilometrów.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz