Artykuł sponsorowany

Naprawa wgniotki w karoserii – co wpływa na jej koszt?

Naprawa wgniotki w karoserii – co wpływa na jej koszt?

Nie trzeba nikomu powtarzać, że wgniotki w karoserii samochodu wyglądają okropnie. Jak dowodzą statystyki, względy estetycznie niestety nie mają tutaj nic do gadania. Większość z nas po prostu nie decyduje się na usunięcie tej drobnej usterki. Nie ma czemu się dziwić – jej naprawa w ekstremalnych przypadkach może potrwać nawet 2‐3 dni oraz sporo kosztować, a w ostatecznym rozrachunku obniżyć wartość auta. Warto poszukać alternatyw.

Sposób na drobne wgniecenia w samochodzie

Jeśli wgniecenie jest nieduże, a lakier się nie uszkodził, blachę wystarczy tylko wypchnąć. Nie ma wtedy konieczności malowania elementu, a cała procedura nie kosztuje dużo i większość mechaników zajmujących się blacharką (takich jak Pietrzak Arnold. Automechanika) sprawnie podejdzie do zadania. Cała operacja nie powinna potrwać dłużej niż pół godziny. Zazwyczaj potrzebne będą specjalistyczne narzędzia – przykładowo rozchylenie uszczelek szyby w drzwiach samochodowych nie należy do łatwych. Czasem stosuje się także swego rodzaju grzybki, które przykleja się na gorąco do lakieru. Wtedy cała czynność trwa dłużej i jest trudniejsza. Wypchnięcie zasadniczo nie obniża jednak wartości samochodu, bo nie pozostawia po sobie żadnych śladów. Inaczej jest, gdy usterka jest większa i trzeba najpierw spolerować lakier, wyprostować blachę i wypełnić nierówności szpachlą – podwójna powłoka lakieru zmniejsza wartość samochodu.

Jakie są czynniki ułatwiające naprawę wgniotki?

Naprawa wgniecenia przez mechanika‐blacharza może być czasochłonna i wiele kosztować, ale wszystko zależy od typu i rozległości uszkodzenia. Istnieje kilka czynników, które ułatwiają zniwelowanie usterki oraz obniżają koszty całej operacji. Jeśli wgniotka wystąpiła na płaskiej powierzchni albo uszkodzenie dostępne jest od wewnętrznej strony blachy, to możemy się uważać za szczęśliwców. Podobnie jest wtedy, gdy pod wgnieceniem nie znajduje się żaden element wzmacniający. Dodatkowym czynnikiem ułatwiającym sprawę jest oryginalny lub prawidłowo położony na karoserii lakier renowacyjny. Ważne jest też, by w miejscu wgniecenia nie była wcześniej zastosowana szpachla. Pomaga również wysoka jakość lakieru – ten lepszy będzie po prostu bardziej odporny, co daje większą szansę na brak odprysków. Zmniejsza się tym samym ryzyko konieczności nałożenia kolejnej warstwy. Naprawę wgniecenia mogą utrudnić czynniki dokładnie odwrotne: słaba jakość lakieru, obecność szpachli oraz trudno dostępne miejsce uszkodzenia. Trudno jest także usunąć wgniecenia znajdujące się na krawędziach oraz zgięciach.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz