Artykuł sponsorowany

Naprawa felg w warunkach warsztatowych – to się opłaca!

Naprawa felg w warunkach warsztatowych – to się opłaca!

Nieprzeprowadzone działania geometrii kół, niepoprawne założenie ogumienia, stłuczki, jazdy po dziurawych drogach, częste najeżdżanie na krawężniki, a także nadmierne osadzanie się brudu – to główne przyczyny większych lub mniejszych uszkodzeń felg aluminiowych oraz stalowych. Na szczęście dzisiaj przy każdej usterce, nie trzeba decydować się na zakup nowych kompletów, czy tych używanych. Działają bowiem w Polsce nowoczesne zakłady serwisowe, które zajmują się profesjonalnym procesem prostowania felg, który pozwala nadać im pożądanych właściwości technicznych. Wielokrotnie komponenty, które zostały w ten sposób serwisowane, wykazują się bardzo długą żywotnością!

Uszkodzenia felg – objawy i skutki

Zarówno felgi aluminiowe, jak i stalowe, można poddać procesowi regeneracji, czy też prostowania. Jest to ważne dla prawidłowej, komfortowej i bezpiecznej jazdy. Uszkodzone felgi mogą bowiem prowadzić do takich zjawisk, jak: ścieranie się bieżników opon, nadmierne eksploatowanie klocków i tarcz hamulcowych, uszkodzenia układu kierowniczego i hamulcowego, a także do innych poważnych usterek.

Jak jednak rozpoznać uszkodzenia felg? Przede wszystkim są one często widoczne gołym okiem, lub ich skutki, są wyraźnie wyczuwalne podczas jazdy. Mowa przede wszystkim o wydłużonym procesie hamowania, zwiększonym zużyciu paliwa, a także o specyficznych wibracjach na kierownicy. Objawy uszkodzenia felg nasilają się również wraz ze wzrostem prędkości. To wtedy często pojazd jest ściągany na jedną stronę, co szczególnie można wyczuć przy pokonywaniu ostrych zakrętów, a także wniesień.

Proces prostowania felg w pigułce

Działanie serwisowe związane z prostowaniem felg rozpoczynają się od wnikliwej oceny stopnia uszkodzenia. Oczywiście ważne jest precyzyjne zdemontowanie całego koła, a także ogumienia, a także oczyszczenia całej konstrukcji. Dopiero wtedy, można ocenić, czy doszło do skrzywień rantów, skrzywień na płaszczyźnie, do pęknięcia felgi, czy nadmiernego nagromadzenia się rdzy, czy też wniknięcia jej znacznie w strukturę. Od rodzaju uszkodzenia, zależeć będzie opłacalność procesu naprawczego, a także jego przebieg. W uproszczeniu mówi się jednak o podawaniu uszkodzonej felgi, pod działania nowoczesnych wyważarek z oprogramowaniem projektowo-obliczeniowym. Są one również podłączone do innowacyjnych urządzeń zapewniających przeprowadzenie testów drogowych, w warunkach warsztatowych.

Sama technologia serwisu felg opiera się, przede wszystkim na podgrzaniu ich do wysokiej temperatury, co zapewnia ich plastyczną obróbkę. Po odzyskaniu właściwego kształtu cała konstrukcja jest zabezpieczana powłokami ochronnymi. Ostatnim etapem jest zaś malowanie. O szczegóły przebiegu procesu prostowania felg, pytaj specjalistów, zatrudnionych w takich zakładach, jak GarCar Mechaniki & Wulkanizacja, który dokonuje tego typu napraw nawet w zaledwie dwa dni! 

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz