Najczęstsze przyczyny wizyt w serwisie samochodowym
Każdy samochód składa się z setek, jak nie tysięcy elementów. Wnętrze pojazdu to podzespoły, które dzielą się na mniejsze części, te z kolei połączone są za pomocą części łącznych, nie można zapominać o uszczelkach. Nic dziwnego, że czasem pojazd ulega awarii, szczególnie kiedy jest już mocno wyeksploatowany. Sprawdź już teraz, co mogło się zużyć, czy uszkodzić. Przygotujesz się tym samym na większy wydatek.
Części w samochodzie, które najczęściej ulegają awarii
Nasz artykuł zaczniemy od klasyka, czyli klocków i tarcz hamulcowych. Naprawa samochodu często obejmuje właśnie wymianę tych elementów. Jak mówi mechanik z firmy FHU Auto-Res „to obok wymiany filtrów i oleju najczęstsza przyczyna wizyt klientów” Przeważnie wymiany klocków dokonuje się co 30 tysięcy przejechanych kilometrów, tarcze wymienia się z kolei co 60 tysięcy kilometrów. Co jest następne? Bez dwóch zdań elementy zawieszenia, a więc między innymi amortyzatory. Wymiana elementów zawieszenia nie jest bardzo skomplikowana, niestety same części, szczególnie te większe są dosyć drogie. Przez to koszt napraw jest spory. Jak to wygląda dalej? Co jeszcze można wymienić, kiedy mowa o często zużywających się, awaryjnych częściach? Bez dwóch zdań te z układ kierowniczego, głównie z tego samego powodu, co w przypadku zawieszenia, czyli stanu dróg, po jakich Polacy jeżdżą.
Wymiana części układu kierowniczego to najczęściej niewielki koszt samych elementów, a także krótki czas pracy mechaników. Do często występujących przyczyn wizyt klientów w serwisie samochodowym można także wymienić konieczność wymiany filtrów i samego oleju. Jest to czynność konieczna, wpływająca na odpowiednią pracę silnika w przypadku oleju silnikowego i filtrów paliwa oraz oleju. Koniecznie wymieniaj filtry i olej co rok lub po przejechaniu 15/20 tysięcy kilometrów.