Artykuł sponsorowany

Najczęstsze przyczyny awarii przekładni kierowniczych

Najczęstsze przyczyny awarii przekładni kierowniczych

Od sprawności układu kierowniczego w samochodzie zależy bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Poruszanie się autem po nierównej powierzchni, skręcanie kół podczas postoju czy zamontowanie za szerokich felg są przyczynami zużywania się elementów przekładni kierowniczej. Oczywiście niektóre z nich można wyeliminować poprzez niepopełnianie błędów podczas jazdy autem, jednak pojawienie się usterek przekładni kierowniczej często jest nieuniknione.

Jakie są najczęstsze przyczyny awarii przekładni kierowniczych? 

Zaniedbane usterki przekładni kierowniczej najczęściej prowadzą do ich pogłębiania się, co może doprowadzić do utraty kontroli nad torem jazdy. Stanowi to bardzo duże niebezpieczeństwo dla kierowcy oraz pasażerów. Dlatego każda awaria maglownicy powinna skłonić właściciela auta do zgłoszenia się z nią do specjalisty.

Najczęstszymi przyczynami awarii przekładni kierowniczych mogą być:

  • wycieki oraz korozja występująca na wałkach wejściowym oraz wyjściowym,
  • wadliwie przeprowadzona regulacja luzu,
  • zerwany gwint śruby regulacyjnej,
  • uszkodzenie śruby kulowej,
  • uszkodzenie dystrybutora. 

Niektóre sygnały wysyłane ze strony auta mogą sugerować, że przekładania kierownicza ulegała uszkodzeniu. Pierwszym z nich są odczuwalne przez kierowcę luzy na kierownicy. Przyczyną tego zjawiska są zużyte ząbki na listwie przekładni oraz wyrobione tuleje, które prowadzą listwę zębatą wewnątrz obudowy maglownicy. 

Ponadto, źródłem poważnych oraz drogich w naprawie awarii przekładni mogą być nieszczelności w obudowie maglownicy. Na występowanie tego problemu wskazują wycieki z przekładni oraz tak zwane „pocenie się” tego elementu.

Co zrobić, gdy przekładnia kierownicza ulegnie awarii?

Jeśli kierowca zauważy niepokojące sygnały ze strony swojego auta, powinien niezwłocznie zgłosić się do specjalisty. W przypadku awarii przekładni kierowniczej istnieją trzy opcje: zakup nowego elementu, regenerowanej maglownicy lub naprawa. Niestety pierwsze z rozwiązań jest często bardzo kosztowne i zwyczajnie się nie opłacają.

Kiedy maglownica nie jest pęknięta lub złamana, najlepszą opcją jest jej naprawa lub regeneracja, które najczęściej powodują przywrócenie fabrycznych parametrów. Jedną z firm, która zajmuje się naprawami przekładni kierowniczych jest Skraw-Met. To znany sopocki zakład mechaniczny mechaniki precyzyjnej. Oferuje on naprawy przekładni kierowniczych ze wspomaganiem hydraulicznym do wszystkich typów samochodów ciężarowych i dostawczych, np. Scania, Volvo, Mercedes, MAN, DAF, Iveco i innych. Zatrudnieni tam specjaliści naprawiają także układy wieloosiowe. 

Przyczyn awarii przekładni kierowniczych może być wiele. Ważne jest, aby w przypadku ich wystąpienia zgłosić się do wykwalifikowanego specjalisty, który w odpowiedni sposób naprawi maglownicę.

 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz