Artykuł sponsorowany

Najczęstsze problemy ze sprzętem audio – co obejmują?

Najczęstsze problemy ze sprzętem audio – co obejmują?

Większość problemów z systemem audio wynika z niewłaściwych, uszkodzonych lub nieprawidłowo podłączonych kabli. Sprawdź, jakie są najczęstsze usterki sprzętów audio, oraz w jaki sposób wyeliminować najbardziej typowe problemy związane z pracą urządzeń.

Brak dźwięku lub zniekształcony dźwięk z głośników – naprawa głośników

Jeśli nie słychać dźwięku z głośników lub dźwięk jest zniekształcony, pierwszym krokiem jest sprawdzenie źródła dźwięku. Systemy audio z wieloma wejściami mają opcję Source - w zależności od funkcji może to obejmować audio 3,5 mm, audio optyczne, RCA lub Bluetooth. Upewnij się, że wybrałeś właściwe i używane źródło. Jeśli wszystko jest w porządku lub jeśli dźwięk nie jest czysty, ze zniekształceniami, częstymi przerwami i zakłóceniami, możliwe, że kable są wadliwe.
W pierwszej kolejności sprawdź kabel między źródłem odtwarzania a systemem audio. Następnie zwróć uwagę na okablowanie między wzmacniaczem a głośnikami – z biegiem czasu nawet najlepsze okablowanie może ulec uszkodzeniu. W niektórych przypadkach systemy audio używają przewodu, który zatrzaskuje się w małym porcie głośnika. Jeśli tak jest w przypadku twojego systemu audio, spróbuj wyczyścić drut papierem ściernym, aby usunąć wszelkie osady węglowe.


Nieprawidłowe kierunki dźwięku przestrzennego – awarie głośników

Jeśli problem polega na tym, że dźwięk przestrzenny pochodzi z niewłaściwych głośników, na początku sprawdź system połączeń. W przypadku przewodowych systemów dźwięku przestrzennego możliwe jest, że niewłaściwy przewód został podłączony do niewłaściwego wyjścia wzmacniacza (lub niewłaściwego głośnika). Ostrożnie prześledź przewody, aby zobaczyć, który port prowadzi do którego głośnika, a następnie sprawdź w instrukcji obsługi, czy podłączenie jest prawidłowe.
Inne częste usterki związane z dźwiękiem przestrzennym obejmują słabą jakość dźwięku (z brakiem efektu przestrzennego) lub nawet brak dźwięku. W tym przypadku najbardziej prawdopodobne jest, że system audio, kable lub źródło dźwięku nie obsługują odpowiedniego formatu dźwięku przestrzennego. Jeśli format jest prawidłowy, być może doszło do uszkodzenia kabla. W takim przypadku konieczne jest skorzystanie z usług serwisu RTV, np. serwisu Ryszarda Klary, i naprawa uszkodzonego okablowania.

Niewłaściwe okablowanie

Niektóre formaty wymagają kabli HDMI, inne będą działać za pośrednictwem kabli optycznych (Toslink) lub RCA. Upewnij się, że używasz odpowiedniego kabla. Pamiętaj, że kable 3,5 mm i Bluetooth nie obsługują dźwięku przestrzennego, więc jeśli odtwarzasz bezprzewodowo (lub przez kabel słuchawkowy) z telewizora, będziesz musiał zadowolić się 2-kanałowym dźwiękiem.

 

Oceń artykuł (20)
4.5
Komentarze
Dodaj komentarz