Artykuł sponsorowany

Najczęstsze awarie komputerów i laptopów

Najczęstsze awarie komputerów i laptopów

Komputery stacjonarne i laptopy są użytkowane intensywnie. Nierzadko pracują nawet po kilkanaście godzin na dobę. Z tego względu są narażone na usterki mechaniczne, a także zużycie w wyniku wyeksploatowania. W wielu przypadkach nie oznacza to konieczności inwestowania w nowy sprzęt. W dobrym serwisie można liczyć na naprawę, a także modernizację tych urządzeń elektronicznych.

Nie wszystkie awarie laptopów czy komputerów oznaczają konieczność pożegnania się ze sprzętem i wymienienia go na nowy. Bardzo często przywiązanie do urządzenia, jego dobre parametry oraz brak środków na zakup nowego przemawiają za naprawą.

Co psuje się najczęściej?

Wiedza o tym, co najczęściej psuje się w komputerach i laptopach, pozwoli Ci uniknąć przykrych niespodzianek. Prawidłowa eksploatacja sprzętu elektronicznego może zminimalizować ryzyko wystąpienia uszkodzeń mechanicznych, takich jak:

  • pęknięta matryca,
  • zalanie napojem,
  • niewydajna praca układu chłodzenia.

Nie warto jednak podejmować samodzielnych prób naprawy, a nawet czyszczenia sprzętu w środku, jeśli nie masz o tym pojęcia. Serwisant znacznie trafniej i szybciej postawi diagnozę, wymieni zepsutą część, przeinstaluje system — naprawi laptopa lub komputer stacjonarny w bezpieczny sposób.

Na liście najczęstszych usterek sprzętu elektronicznego, które nie powstają z winy użytkownika, są:

  • uszkodzenia płyty głównej i utrata danych,
  • uszkodzenia kart graficznych, dźwiękowych,
  • awarie dysku twardego,
  • problemy z pracą baterii, ładowaniem.

Powyższe usterki mogą być konsekwencją normalnej eksploatacji sprzętu, ale równie często są wynikiem uszkodzeń mechanicznych.

Naprawiać czy wymieniać?

Popularna obecnie zasada „zero waste” ma zachęcić mieszkańców Ziemi do ograniczenia ilości produkowanych odpadów. W kontekście sprzętu elektronicznego jest to szczególnie ważne. Niektóre elementy podzespołów z wyrzuconego laptopa będą rozkładały się setki lat, jeśli nie zostaną właściwe zutylizowane. Okazuje się, że sporo z usterek, które wyglądają na poważne i trudne do usunięcia, w rzeczywistości opłaca się naprawić. Dlatego zamiast wyrzucać sprzęt elektroniczny warto udać się z nim do dobrego serwisu. Specjaliści z firmy takiej jak Comstar ocenią stopień wyeksploatowania komputera, jego stan wizualny i oczywiście techniczny. Trafna i drobiazgowo przeprowadzona diagnostyka pozwoli ocenić, czy naprawa jest możliwa i czy się opłaca. W znakomitej większości przypadków znacznie bardziej ekonomiczna niż zakup nowego laptopa jest decyzja o modernizacji czy wymianie zepsutej części za kilkaset, a nawet kilkadziesiąt złotych.
Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz