Artykuł sponsorowany

Nagar zagrożeniem dla pracy silnika

Nagar zagrożeniem dla pracy silnika

Dopóki nic nie dzieje się z naszym samochodem często nawet nie podejrzewamy, że coś może skutecznie niszczyć silnik auta od środka. Szczególnie początkujący kierowcy powinni dowiedzieć się, czym jest nagar, uświadomić sobie, że jest zagrożeniem i warto raz na jakiś czas oczyścić silnik z zalegających w nim osadów. Należy zlecić to specjalistom, którzy dopasują metodę czyszczenia silnika do modelu naszego samochodu.

Firma Dpf-Clean, której właścicielem jest pan Rafał Marchwiany, to warsztat, który zajmuje się przede wszystkim wodorowaniem silników. Jest to nowoczesna metoda usuwania wszelkich substancji, które osadziły się na silniku i elementach auta, które spowalniają jego pracę i wpływają na zużycie paliwa oraz emisję spalin. Zdajemy sobie sprawę z tego jak ważne jest czyszczenie silnika i doradzamy jak sprawnie i skutecznie przeprowadzić je w każdym modelu samochodu.

Nagar, dlaczego jest takim zagrożeniem dla silnika?

W trakcie użytkowania samochodu musimy regularnie dolewać płyny, olej czy benzynę, aby cieszyć się sprawnym działaniem pojazdu. Wszystkie układy samochodowe pracując powodują wydzielanie się szkodliwych substancji i pyłów, które w połączeniu z piaskiem czy kurzem tworzą niebezpieczne osady. Nagar to osad najczęściej w kolorze brudnej żółci, który pojawia się na ścianach komory spalania i elementów tłoka w silnikach spalinowych. Tworzą go niedopalone cząstki oleju oraz paliwa. Zdarza się, że pojawia się również na świecach zapłonowych, co stanowi bezpośrednie zagrożenie i niebezpieczeństwo samozapłonu. Jest to zdecydowanie niepożądana substancja, która wpływa na całe funkcjonowanie samochodu. Przyśpiesza zużywanie się podzespołów silnika a co za tym idzie może odpowiadać za zwiększenie kosztów eksploatacji samochodu. Jest to problem dość powszechny, którego nie da się wyeliminować z powodu procesów chemicznych zachodzących w silniku oraz składu paliwa.

Jak usunąć nagar z silnika?

Nagar tworzony jest również ze związków chemicznych dodawanych do paliwa, które w teorii mają zredukować spalanie podczas jazdy. Do tego jak szybko nagar pojawia się w komorze silnika przyczynia się również styl jazdy kierowcy. Im wolniej jeździ i jeśli unika średnich lub wysokich obrotów silnika to ryzyko jego odkładania się jest większe. Silnik dużo dłużej rozgrzewa się i przez to dłużej pracuje mieszając ze sobą te wszystkie substancje. Osad ten może przyczyniać się do uszkodzenia zaworów silnika, klap wirowych, turbosprężarki czy katalizatorów i filtrów. Gdy osad odkładał się przez wiele lat usunięcie jego grubej warstwy może być czasochłonne. Dpf-Clean oferuje dekarbonizację, czyli czyszczenie silnika wodorem. Jest to o wiele szybszy oraz bezpieczny dla silnika sposób jego oczyszczania. Wprowadzenie gazu oraz wytworzenie wysokiej temperatury sprawia, że osad wydalany jest przez układ wydechowy w postaci spalin. Dzięki temu nie trzeba demontować żadnych elementów silnika.

Oceń artykuł (3)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz