Artykuł sponsorowany

Nagar w silniku, jak się go pozbyć?

Nagar w silniku, jak się go pozbyć?

Dbanie o samochód dotyczy wszystkich jego elementów. Staramy się regularnie wymieniać wszelkie płyny, dokonywać drobnych napraw, dbać o koła i opony, a zapominamy często o pielęgnowaniu silnika. Skoro jest to serce naszego samochodu, należy poświęcić mu odpowiednią ilość uwagi. Nie dotyczy to jedynie wybierania dobrych jakościowo oleju i paliwa. To także walka z powstającym w nim nagarem.

Serwisy samochodowe jak Auto Listing nieustannie poszerzają wachlarz swoich usług odpowiadając na zapotrzebowania swoich klientów. Od kilku lat popularność zdobywa zabieg oferowany właścicielom samochodów znany pod nazwą wodorowanie lub dekarbonizacja silnika. Na czym ono polega i dlaczego warto je przeprowadzać raz na jakiś czas?

Nagar, co to jest i dlaczego lepiej się go pozbyć?

Niezależnie od wyboru rodzaju oleju czy paliwa (nawet tego z uszlachetniaczami) problem nagaru jest zjawiskiem powszechnym i częstym, niefaworyzującym żadnej marki samochodu. Nagar to osad, który pojawia się na ścianach komory spalania, jako efekt mieszania się i spalania cząstek paliwa i oleju. To substancja, która osadza się na świecach zapłonowych lu żarowych, gniazdach zaworowych, turbinie i elementach układu wydechowego oraz dolotowego poprzez kierownicę i zawór EGR. Osad ten może doprowadzić do uszkodzenia silnika, szybszego zużywania jego elementów i zmniejszenia jego wydajności. Uznaje się, że do powstania tego osadu może przyczynić się sam kierowca, jeśli unika w trakcie jazdy średnich i wysokich obrotów silnika. Przez to silnik o wiele dłużej się rozgrzewa i pracuje na szkodliwej mieszance paliwa. Mechanicy oferują różne metody wyczyszczenia silnika z tego szkodliwego osadu, ale różnią się one miedzy sobą wydajnością, ceną,stopniem demontażu elementów samochodu oraz miejsc podawanych czyszczeniu. Niestety nie ma jednej skutecznej metody czyszczenia silnika "do wszystkiego".

Wodorowanie, nowa moda czy skuteczna metoda?

Niewątpliwie nagar to szkodliwa substancja, która może znacząco zakłócić pracę silnika. Przedwcześnie zużywają się zawory silnika, kolektor wydechowy, turbosprężarka, katalizatory i filtry cząstek stałych. Trzeba od czasu do czasu pozbyć się tego nagaru z silnika, tylko jak wybrać skuteczną metodą czyszczenia silnika z osadu? Klienci naszego serwisu coraz częściej korzystają z oferty wodorowania silnika. Na czym ono polega? Największą zaletą tej metody jest to, że jest to proces bezinwazyjny,nie wymaga od nas rozbierania silnika. Mieszanina HHO, o odpowiedniej jakości i ilości dobranej do pojemności silnika,dostarczana jest do komory spalania wraz z zasysanym powietrzem. Tam następuje jej zapłon i usuwanie złogów węglowych (nagaru) w procesie pirolizy. Efektem jest nie tylko czysty silnik! To także zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji spalin i zadymienia silnika, przywrócenie mocy i momentu obrotowego. Zabieg ten wspomaga utrzymanie w dobrej kondycji katalizator oraz filtr cząstek stałych. Wodorowanie silnika można przeprowadzić niemal w każdym samochodzie. Pamiętajmy jednak, że nie jest to proces "cudownie" naprawiający samochody a czynność obsługowa jak np. wymiana oleju, pozwalająca wydłużyć sprawne działanie naszego pojazdu. Szczególnie polecamy przeprowadzanie wodorowanie w samochodach eksploatowanych w ruchu miejskim, silnikach wysokoprężnych i benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (GDI, FSI, TFSI itp).  Zapraszamy, dołącz do grona zadowolonych klientów.

Opracowanie:
Zabrze, Szczecińska 51
tel. 692 159 127
Oceń artykuł (3)
3.7
Komentarze
Dodaj komentarz