Artykuł sponsorowany

Na czym właściwie polega regeneracja pompy wtryskowej?

Na czym właściwie polega regeneracja pompy wtryskowej?

Jednym z kluczowych warunków właściwej pracy silnika wysokoprężnego jest sprawny układ wtryskowy. Pompa wtryskowa odpowiada za wtłaczanie i dawkowanie paliwa, które zasila pojazd oraz sprawia, że silnik zaczyna działać. Z uwagi na to, że jej rola jest kluczowa w procesie zasilania pojazdów, to element ten jest szczególnie narażony na różnorodne usterki. Na szczęście jest na to sposób - regeneracja. Sprawdźmy zatem, co warto o niej wiedzieć!

Przyczyny awarii pomp wtryskowych

Nie da się ukryć, że podstawowym powodem usterek pomp wtryskowych jest korzystanie z niskiej jakości paliwa. Niespełniające norm oraz zanieczyszczone paliwo jest niestety przyczyną owych kłopotów. Jakość oleju napędowego jest kluczowym czynnikiem wpływającym na pracę całego układu. Niektóre awarie wynikają również z błędów użytkowników, a także ekstremalnych warunków pracy, na które narażone są elementy układu zasilania i sterowania paliwem w silnikach Diesla. Bardzo często głównym winowajcą jest także wadliwa technologia produkcji pomp wtryskowych.

Objawy usterek pomp wtryskowych

Najczęstszymi objawami, które świadczą o awarii pompy wtryskowej, jest m.in.:

  • uszkodzenie pompy zębatej,
  • zużycie zaworu,
  • wycieki,
  • nagły wzrost zużycia paliwa,
  • rdza w układzie,
  • mocno wyeksploatowana sekcja tłocząca,
  • dobiegające specyficzne stukanie z silnika.

W przypadku zauważenia podobnych objawów niezbędnym krokiem jest oczywiście udanie się do warsztatu samochodowego, takiego jak np. firma Tospol w Grudziądzu. Zlekceważenie ich może spowodować nawet uszkodzenie silnika.

Regeneracja pompy wtryskowej

Dobrą alternatywą dla fabrycznie nowych oraz o wiele droższych podzespołów jest regeneracja pompy wtryskowej. Najlepiej zdać się na usługi profesjonalnej firmy, która posiada specjalistyczna urządzenia do naprawy. Nowoczesny sprzęt diagnostyczny pozwoli bowiem rzetelnie przetestować pompę pod kątem sprawności i właściwości, co przełoży się na osiągnięcie zadowalających efektów naprawy. Na czym zatem polega taka regeneracja?

Pierwszym krokiem jest dokładne umycie (przy pomocy fal ultradźwiękowych) oraz precyzyjna weryfikacja stanu danego elementu. Niezbędne jest fachowe określenie kondycji całego zespołu oraz zidentyfikowanie ewentualnych zewnętrznych uszkodzeń. Ważnym etapem jest również wymiana niesprawnych oraz zużytych uszczelnień pompy. Po przeprowadzeniu wszelkich czynności identyfikujących i naprawczych przystępuje się do odpowiedniego montażu. Ostatni etap to test parametrów pompy oraz instalacja w pojeździe.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz