Artykuł sponsorowany

Na czym polega regeneracja alternatora? Wyjaśniają fachowcy firmy START

Na czym polega regeneracja alternatora? Wyjaśniają fachowcy firmy START

Przedsiębiorstwo handlowo-usługowe START z Radwanic położonych pod Wrocławiem specjalizuje się w regeneracji alternatorów oraz rozruszników samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, a nawet maszyn przemysłowych czy statków. Naprawa takich podzespołów jest bowiem bardzo opłacalna, ponieważ dobrze przeprowadzony serwis pozwala przywrócić ich pełną sprawność. Jak to możliwe? W dalszych częściach artykułu fachowcy firmy STAR zdradzają, na czym polega sekret regeneracji alternatorów.

Czym jest alternator?

Zanim specjaliści z firmy START z Radwanic wyjaśnią, na czym polega regeneracja alternatorów, warto przypomnieć, czym one tak naprawdę są. Mowa oczywiście o prądnicach prądu przemiennego trójfazowego, które odbierają energię mechaniczną z silnika pojazdu lub maszyny – dzięki paskowi klinowemu/wieloklinowemu – przekształcając ją w ładunek elektryczny. On jest zaś wykorzystywany przez całą elektrykę na przykład samochodu osobowego czy ciężarowego. Oznacza to, że alternator zapewnia prąd wszystkim odbiornikom elektrycznym, gwarantując także ładowanie akumulatora. Dodać warto, że prądnice, czy to pojazdów, czy też maszyn przemysłowych i statków mają stosunkowo kompaktową budowę. Serwisanci z Przedsiębiorstwa handlowo-usługowego START wymieniają następujące części alternatorów:

  • obudowę przednią i tylne,

  • koło pasowe,

  • wirnik,

  • stojan,

  • regulator napięcia,

  • szczotkotrzymacz ze szczotkami,

  • łożyska,

  • mostek prostowniczy.

Jakie elementy alternatorów najczęściej się psują?

Alternatory dostępne na rynku różnią się swoimi parametrami technicznymi. Można jednak w uproszczeniu wskazać, iż taki podzespół montowany w autach osobowych powinien wyróżniać się napięciem nie mniejszym niż 13,5 V. Inne średnie wartości przypisane są zaś dla alternatorów ciągników siodłowych, złożonych maszyn przemysłowych czy wspomnianych statków. Mimo tego, rodzaje występujących usterek w różnych prądnicach są bardzo podobne. Jakie awarie najczęściej występują zatem w alternatorach?

Fachowcy z firmy START tłumaczą, że w większości przypadków usterki prądnic dotyczą zużywania się ich elementów eksploatacyjnych. Zalicza się do nich szczotki węglowe, a także łożyska. W wielu przypadkach awaria jest też wywoływana zwarciem w układzie elektrycznym oraz nieprawidłowym zakresem pracy regulatora napięcia. Obniżona sprawność alternatora wiąże się też z wyeksploatowaniem uzwojenia, które nierzadko ulega po wielu latach użytkowania przepaleniu lub naderwaniu.

Jak wygląda regeneracja alternatorów?

Uszkodzone alternatory nie zawsze nadają się do wyrzucenia. Na ogół można je poddać kompleksowemu remontowi, który zapewni przywrócenie niemalże fabrycznej sprawności. Istotne jest jednak zastosowanie oryginalnych części. To dlatego firma START spod Wrocławia wykonuje regeneracje prądnic tylko z użyciem wyrobów marek VALEO, BOSCH, NIKKO, DENSO, MITSHUBISHI,  LUCAS, HITACHI, MOTOROLA oraz MAGNETII MARELLI. Na czym polega zaś sam serwis alternatorów?

W pierwszym etapie prądnica musi być zdemontowana i dostarczona do zakładu serwisowego. Tam przechodzi ona analizę stanu technicznego wraz z określeniem źródła problemu i kosztów jego usunięcia. Akceptacja warunków współpracy przez klienta pozwala przejść do demontażu alternatora na części pierwsze. Następnie wymieniane są wszystkie elementy eksploatacyjne, czyli łożyska, szczotki, pierścienie, a nawet regulator napięcia oraz sprzęgiełko Kolejny etap może dotyczyć uzwojenia, które również zamienia się na nowe. Serwis kończy się zaś regulacją pracy alternatora, testem jego sprawności, złożeniem obudowy i przekazaniem klientowi. Firma START zawsze dołącza do zregenerowanej prądnicy raport naprawczy oraz przydziela gwarancję.

Opracowanie:
Radwanice, Reja 10
tel. 509 904 729
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz