Artykuł sponsorowany

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron w internecie to element strategii reklamowej firmy, czy marki. Od tego, jaką pozycję zajmuje strona internetowa w wyszukiwarce, po wpisaniu hasła przez potencjalnego klienta, zależy, czy w ogóle on na twoją stronę zajrzy. Strony znajdujące się na samej górze listy mają najwięcej wejść, zaś na strony, które spadły poza pierwszą dziesiątkę wyników nie zagląda nikt. Wszyscy zatem walczą o tę najwyższą pozycję. Jak to robić i dlaczego to takie ważne, opowie nasz artykuł.

Jaką rolę pełni pozycjonowanie strony w strategii marketingowej firmy?

Zakładając stronę internetową swojej firmy, czy marki, chcesz, by dotarła ona do jak największej liczby klientów. Niezależnie od tego, czy prowadzisz portal internetowy z którego bezpośrednio sprzedajesz produkt lub produkty, czy jest to raczej witryna informacyjna, z danymi do kontaktu telefonicznego lub mailowego – zależy ci na tym, by potencjalni klienci weszli na tą stronę. Pozycjonowanie sklepów internetowych czy innego rodzaju witryn jest obecnie najpewniejszą metodą zapewnienia ruchu na portalu, a ten z kolei ma przełożenie na sprzedaż towarów i usług przez firmę, zatem warto poznać tajniki pozycjonowania. Bardzo ważna jest również przejrzysta i przyjemna w obsłudze budowa sklepu internetowego. Dobre oprogramowanie sklepu internetowego to wygoda zarówno dla jego obsługi, jak i klientów.

Pozycjonowanie strony obejmuje szereg działań, które zmierzają do poprawy jej pozycji. Są to:

  • Stworzenie wartościowej treści na stronie – czyli przedstawienie oferty firmy w sposób, który zainteresuje użytkownika, ale także będzie atrakcyjny dla wyszukiwarki internetowej, czyli będzie zawierać słowa kluczowe dotyczące danej strony.
  • Optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe (SEO – Search Engine Optimization), czyli przygotowanie odpowiedniej struktury kodu HTML, sprawdzenie nagłówków, tytułu strony i jej opisu, zaszyfrowanie SSL, zapewnienie szybkiego ładowania strony oraz jej responsywności.
  • Budowanie linków, czyli tworzenie linków zewnętrznych prowadzących do strony internetowej. Ważne jest, by te linki miały wysoki indeks wartości dla wyszukiwarki, co podnosi renomę, a zarazem pozycję strony.

Wyszukiwarka działa na bazie stale rozbudowywanych i przebudowywanych algorytmów, które specjaliści z firm zajmujących się pozycjonowaniem obserwują i dopasowują do nich swoje działania.

W jaki sposób zapewnić dobre pozycjonowanie strony internetowej?

Na pozycję strony w wyszukiwarce wpływają czynniki dotyczące samej treści interesującej nas strony internetowej, i to zarówno treści merytorycznej, jak i nasycenia frazami kluczowymi, a także częstotliwość aktualizacji strony. Z drugiej strony wyszukiwarka analizuje poziom popularności strony w internecie. Rolą specjalistów od pozycjonowania z SitePromotor jest stworzenie takiej strony internetowej, która spełni obydwa te założenia. Prawidłowy dobór fraz, optymalizacja strony, budowanie wartościowych linków i tworzenie wartościowego contentu to metody na zapewnienie wysokiej konwersji twojej strony internetowej.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz