Artykuł sponsorowany

Model sprzedażowy firmy Oriflame w Polsce i na świecie

Model sprzedażowy firmy Oriflame w Polsce i na świecie

Firma Oriflame stanowi jeden ze sztandarowych przykładów prowadzonych z sukcesem przedsięwzięć w obrębie sprzedaży bezpośredniej, w przypadku podmiotów branży kosmetycznej. Samo przedsiębiorstwo narodziło się w Szwecji w roku 1967 jako dzieło dwóch braci, którzy zrezygnowali ze stabilnych posad w korporacjach, aby wprowadzić w życie marzenie o własnej firmie. Po ponad 50 latach, ich krok bezsprzecznie można uznać za zwieńczony sukcesem.

Jak działa firma Oriflame?

Firma Oriflame stanowi przykład przedsiębiorstwa, które z sukcesem realizuje swoje działania na bazie sprzedaży bezpośredniej i stanowi największą firmę w Europie, specjalizującą się właśnie w tym obszarze. Dzięki unikalnemu modelowi polegającemu na zatrudnianiu konsultantów mających bezpośrednią styczność z finalnymi nabywcami, Oriflame jest w stanie nawiązać bliższy kontakt ze swoją grupą docelową, a także poznać jej unikalne potrzeby.



Sprzedaż bezpośrednia

Sprzedaż produktów w firmie Oriflame realizowana jest przez sieć konsultantów, którzy samodzielnie angażują się w działalność firmy. Po zapisaniu się do klubu, otrzymują oni stałą, 20% zniżkę na wszystkie kosmetyki, te następnie są przez nich dystrybuowane za pomocą osobistego kontaktu z klientami i sprzedawane w cenie, która umożliwia osiągnie zysków. W ostatnich latach w przypadku Oriflame możliwa jest także sprzedaż produktów w Internecie, gdzie konsultanci również otrzymują stosowną prowizję.

Budowanie struktur sprzedażowych

Poza sprzedażą bezpośrednią, drugą metodą współpracowania z Oriflame jest działanie poprzez nieustanne poszukiwanie nowych osób, chętnych do funkcjonowania w roli konsultantów. W modelu tym główny kierownik również otrzymuje premię dzięki realizacji działań w obrębie takiej struktury, a finalny zysk zależny jest od stopnia osiąganych wyników. Jak przyznaje Izabela Baniewicz z Biura Regionalnego Oriflame w Toruniu, jej rolą jest jednak nie tylko pozyskiwanie młodych talentów, które będą chciały rozsławiać markę i same osiągać dzięki temu zyski, ale także wspieranie i pomaganie poprzez dzielenie się swoją ugruntowaną wiedzą z zakresu tego typu działań.

Firma Oriflame od wielu lat gości na rynku polskim i światowym, nieustannie realizując swój oryginalny w obszarze dystrybucji kosmetyków model sprzedażowy. Wszystko to dzięki bezpośredniemu kontaktowi z klientami za pośrednictwem konsultantów, co sprawia, że marka jawi się jako bliska ludzi i zaangażowana w budowanie długofalowych relacji.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz