Manager w restauracji – czy warto?

Manager w restauracji – czy warto?

Pojęcie managera bardziej kojarzy nam się z dużym, nowoczesnym przedsiębiorstwem, które rozwija swoją działalność biznesową na rynku. Zawód ten ma jednak znacznie szersze znaczenie i bywa podstawowym warunkiem prawidłowego funkcjonowania każdej dużej restauracji.

Strony www Strony www

Czym zajmuje się manager?

Rozsądne prowadzenie własnego biznesu oznacza także właściwe gospodarowanie środkami i ich mądre wydawanie, dlatego wielu restauratorów ogranicza się do zatrudnienia niezbędnego personelu, rezygnując z takich funkcji, jak hostessa czy manager. Szczególnie ten drugi uważany bywa za osobę całkowicie zbędną, a jego rolę przejmuje sam właściciel. W rzeczywistości często zatrudnienie dobrego managera może przynieść znacznie więcej zysków niż wynosi jego pensja, dlatego warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem. Za co odpowiada manager w restauracji? Osoba zajmująca to stanowisko przede wszystkim zarządza pracownikami, odciążając tym samym właściciela i pozbawiając go problemu konfliktów pracowniczych, egzekwowania obowiązków czy takich prac, jak ustalanie harmonogramów i grafików.  Efektywne zarządzanie ludźmi wymaga odpowiedniej wiedzy, którą z pewnością posiada osoba z kwalifikacjami.

Dobry manager jest w stanie nie tylko rozładować panujące napięcie, ale też znajdzie sposób na to, aby wśród pracowników panowała miła atmosfera, przekładająca się też na obsługę klienta i jakość samej pracy. Ważnym narzędziem w jego rękach jest pula nagród oraz prawo do wystawiania ocen pracownikom, które stanowią podstawę do dalszego zatrudnienia lub zwolnienia. Drugim ważnym zakresem obowiązków managera restauracji jest dbanie o wizerunek firmy. To dzięki niemu lokal jest widoczny w środowisku, odpowiednio rozreklamowany, oraz oferuje klientom wiele dodatkowych atrakcji, wpływających na wyrabianie renomy i pozytywnej opinii. 

Korzyści z zatrudnienia managera

Manager w małym lokaliku, w którym serwuje się zaledwie kilkanaście dań, nie zawsze musi być samodzielnym pracownikiem, a przy uzyskaniu odpowiednich kwalifikacji taką funkcję można z powodzeniem powierzyć barmanowi lub kelnerce. Ważne jest jednak, aby była to osoba odpowiednia, nie tylko posiadająca wiedzę z zarządzania, ale też aktywna, zaangażowana i o określonych predyspozycjach. Zatrudnienie managera w dużej restauracji jest już niemal warunkiem koniecznym sukcesu, bowiem liczba problemów, jakie pojawiają się w takim lokalu przerasta często możliwości właściciela. Zatrudnienie managera to przede wszystkim zyskanie czasu na inne aspekty działania lokalu, w tym zarządzanie finansami, zdobywanie kontrahentów i dostawców, nawiązywanie kontaktów biznesowych czy reprezentowanie własnej firmy na różnych imprezach.

Manager wyręcza właściciela w wielu zadaniach, ale też oszczędza mu wiele stresu, jaki zazwyczaj przynosi rozwiązywanie licznych problemów. Do jego zadań należy między innymi organizowanie imprez i bankietów, a także poszukiwanie rozwiązań, które korzystnie wpłyną na ergonomię pracy, przynosząc korzyści finansowe samej restauracji. Prowadzenie lokalu to proces złożony, wymagający wiedzy z dziedziny finansów, zarządzania, gastronomii, marketingu i wielu innych. Zatrudnienie managera zwalnia właściciela z obowiązku zgłębiania tej wiedzy i pozwala skupić się na wybranych aspektach działalności. Podział zadań i specjalizacja to podstawowe czynniki wpływające na efektywność pracy, a tym samym na wyższe obroty i dochody lokalu.

Opracowanie:
Mateusz
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz