Artykuł sponsorowany

Księga znaku. Co to takiego?

Księga znaku. Co to takiego?

Co sprawia, że niektóre symbole, emblematy czy logo jesteśmy w stanie rozpoznać nawet obudzeni w środku w nocy? Jednolita, usystematyzowana szata graficzna pozwalająca wizualnie zidentyfikować daną firmę to najlepsza droga do zbudowania świadomości marki. Sekret sukcesu tkwi także w skrupulatnie opracowanym  i przemyślanym projekcie, który zakłada wiele wariantów wykorzystania logo przedsiębiorstwa.

Księga znaku, czyli kompendium wiedzy na temat znaków firmowych

Księga ta jest nieocenioną pomocą dla każdej marki, która ma zamiar zapisać się w pamięci swojej grupy docelowej. Anglosasi nazywają ją stan­dards, guide­lines, manulas, gdyż jest drogowskazem, jasną instrukcją tego, jak wykorzystywać znaki firmowe. Pozwala uniknąć wrażenia chaotycznego wizerunku, który jednoznacznie kojarzy się z niedbałością i znacząco obniża prestiż przedsiębiorstwa. To właśnie w niej zawarte są wszystkie informacje oraz zasady wykorzystywania znaków oraz logo firmy. Dotyczą one możliwości oraz reguł ich prezentowania bezpośrednio na naszych produktach, wizytówkach, w broszurach, katalogach, jak i w stopkach wiadomości mailowych. Z księgi znaku można dowiedzieć się o:

  • budowie logo, czyli tego czy składa się ono z samego logotypu, sygnetu czy jest kombinacją tych dwóch elementów

  • możliwości wykorzystywanych w znaku kolorów i ich odcieni

  • proporcjach i wielkości znaku firmowego w zależności od tego, czy będzie znajdował się na wielkoformatowych banerach, małych ulotkach, kubach czy długopisach

  • kroju i rozmiarze czcionki, która będzie wykorzystywana w firmowym logo i znakach

  • nieprawidłowym wykorzystaniu czcionki, a także nieodpowiednim zastosowaniu tła w logo

Jakie korzyści płyną ze stworzenia księgi znaku?

Specjaliści od reklamy i utalentowani graficy z agencji Arfa mają duże doświadczenie w tworzeniu ksiąg znaków. Dlatego też ich praca z całą pewnością pomoże firmie wdrażać skuteczną reklamę, oswajać konsumenta z marką poprzez przejrzystą, jednolitą komunikację wizualną. Jest ona możliwa dzięki unifikacji w księdze logo i znaków, które będą kojarzyły się z naszym biznesem. Eliminuje ona możliwość nieprawidłowego wykorzystania logo, co mogłoby zaburzyć wizerunek firmy. Raz sporządzony projekt graficzny, konsekwentnie powtarzany i przedstawiany na materiałach reklamowych, gwarantuje efektywne działania marketingowe. Księga znaku ułatwi także prowadzenie w przyszłości kampanii promocyjnych, dlatego jest polecana zarówno małym, aspirującym firmom oraz dużym korporacjom. Stanowi doskonałą, długofalową inwestycję.

Oceń artykuł (2)
3.0
Komentarze
Dodaj komentarz