Artykuł sponsorowany

Kryteria doboru sprzętu nagłośnieniowego

Kryteria doboru sprzętu nagłośnieniowego

Nie ma udanej imprezy masowej bez idealnie dobranego sprzętu nagłośnieniowego. Obecnie wydarzenia muzyczne są organizowane w bardzo różnych miejscach i dla różnych audytoriów. Ile sposobów na prezentowanie muzyki, tyle różnych sprzętów nagłośnieniowych oraz możliwości ich łączenia i ustawiania. Czym należy się kierować przy doborze sprzętu nagłośnieniowego?

Nagłośnienie a audytorium

Wybierając sprzęt nagłośnieniowy na koncert, musimy wziąć pod uwagę to, w jakim miejscu będzie prezentowana muzyka. Czy będzie to otwarta przestrzeń? Czy może niewielka sala, a może kameralna kawiarenka? Każde miejsce ma inne właściwości akustyczne. Czasem problemem będzie echo odbijające się od ścian, czasem specyficzne ukształtowanie terenu. Dążymy do tego, aby dźwięk był tak samo dobrze słyszalny i harmonijny we wszystkich zakamarkach miejsca, w którym gromadzi się publiczność.

Musimy mieć na uwadze nie tylko rozmiar miejsca, ale też przewidywaną liczbę osób, które będą słuchać muzyki. Obecność ludzi generuje zawsze w jakimś stopniu hałas – publiczność podczas kameralnego koncertu rozmawia po cichu, zaś podczas wielkich festiwali każdy robi, co chce. Oba te typy publiczności chcą jednak cieszyć się muzyką. Trzeba zapewnić taki jej poziom, aby występ był słyszalny, a jednocześnie umożliwiał uczestnikom wydarzenia interakcje.

Względy praktyczne

Sprzęt nagłośnieniowy potrafi przysporzyć problemów. Jest masywny, ciężki, a  przez to trudny w transporcie i przechowywaniu. Dlatego najczęściej jest wynajmowany wraz z profesjonalną obsługą, która wie, jak się z nim obchodzić. Zamiast głowić się samemu nad wyborem sprzętu, potem jego transportem, następnie angażowaniem dobrego inżyniera dźwięku, a wreszcie złożeniem i ponownym transportem ciężkich nieporęcznych głośników, konsol i kilometrów przewodów, lepiej zlecić to wszystko jednej agencji, która pomoże dobrać i jak najlepiej wykorzystać sprzęt. Taką kompleksową działalność prowadzi np. agencja Artystyczna, która organizuje imprezy od A do Z, dbając nie tylko o sprzęt, ale też całą oprawę, promocję, przebieg i formalności związane nawet z najbardziej wymagającymi wydarzeniami.

Oceń artykuł (2)
4.5
Komentarze
Dodaj komentarz