Materiał Partnera

Kosmetologia – interdyscyplinarnie, profesjonalnie, z pasją

Kosmetologia – interdyscyplinarnie, profesjonalnie, z pasją

Kiedy w 1997 roku Akademia Medyczna w Łodzi otwierała pierwsze studia kosmetologiczne w Polsce nikt nie spodziewał się, jak wielką popularność zyska ten kierunek i jak szybko zagości na większości uczelni wyższych w całym kraju.

Kierunek z przyszłością

Choć kosmetologia jest stosunkowo młodą profesją, liczba absolwentów studiów licencjackich i magisterskich systematycznie rośnie. Ta niezwykle interesująca i szeroka dziedzina obejmuje wiedzę z zakresu medycyny, chemii, biologii, farmacji, kosmetyki pielęgnacyjnej, leczniczej i upiększającej. Studenci mogą wybrać wśród wielu specjalizacji i ukierunkować edukację na obszary, które są zgodne z ich predyspozycjami i zainteresowaniami.

Ofert pracy dla kosmetologów zarówno w kraju jak i za granicą nie brakuje. Wynagrodzenie zależy od posiadanych umiejętności, uzyskanych certyfikatów, obranej specjalizacji oraz oczywiście tego, czy absolwent decyduje się na zatrudnienie np. w firmie kosmetycznej, salonie spa czy też otworzy własną działalność.

Jeden zawód, wiele możliwości

Kosmetolog może prowadzić swój salon lub być pracownikiem gabinetu, może także znaleźć zatrudnienie w laboratorium badawczym lub jako wykładowca akademicki, szkoleniowiec czy niezależny konsultant. Wiele uczelni ma w swojej ofercie także specjalizacje koncentrujące się na zarządzaniu obiektami spa & wellness, organizacji i marketingu usług zdrowotnych i kosmetycznych. Współczesny kosmetolog to także profesjonalny doradca w kwestii pielęgnacji skóry, makijażu oraz stylizacji, także podstaw dietetyki. Możliwości rozwoju i  indywidualnego toku kariery zawodowej jest zatem bardzo wiele.

Nauka i pasja

Ukończenie studiów wyższych gwarantuje solidne podstawy teoretyczne i praktyczne, ale w zawodzie kosmetologa to dopiero początek drogi. Profesjonalizm to suma nabytej wiedzy i doświadczeń, a także chęć do ciągłego rozwoju.

Istotną rolę odgrywają też indywidualne predyspozycje i cechy charakteru predysponujące do pracy w branży urodowej. I tak dobrego kosmetologa powinna cechować empatia i zdolności interpersonalne nieodzowne w pracy z innymi ludźmi a także motywacja do zdobywania wiedzy oraz doskonalenia umiejętności.

Profesjonalne wsparcie w rozwoju

W zawodzie kosmetologa trzeba być wciąż na bieżąco z najnowszymi trendami i osiągnięciami naukowymi. Tu najlepszym źródłem informacji są czasopisma branżowe o ugruntowanej pozycji, szkolenia, sympozja oraz imprezy branżowe dla profesjonalistów – takie jak targi i towarzyszące im kongresy oraz warsztaty. Nie bez znaczenia pozostaje również udział w prestiżowych mistrzostwach i konkursach – zarówno w kraju jak i zagranicą. Ciągłe szlifowanie i weryfikowanie swoich umiejętności pozwala osiągać coraz lepsze rezultaty i umacnia pozycje w branży. Udział w kongresach oraz różnego rodzaju programach edukacyjnych gwarantuje najświeższą wiedzę i znajomość najnowszych technologii, a tych w kosmetologii wciąż przybywa.

Kosmetologia to niezwykle dynamiczna branża, która rozwija się w imponującym tempie - zarówno w Polsce jak i na całym świecie. Chcąc być na czasie, warto rozejrzeć się za fachowym wsparciem – ukierunkowanymi mediami, materiałami szkoleniowymi oraz wydarzeniami skierowanymi do profesjonalistów.

Nieodzowne działania on-line

Jak w każdej dziedzinie współczesnego życia tak i w kosmetologii ogromną rolę odgrywa internet i umiejętne korzystanie z jego zasobów i możliwości – szkolenia online, fora i grupy tematyczne, social media oraz wyspecjalizowane portale internetowe, oferujące nie tylko informacje z branży, ale także możliwość interaktywnego uczestnictwa i korzystania z materiałów zarezerwowanych dla profesjonalnych użytkowników stanowią ogromne wsparcie w codziennej pracy i rozwoju zawodowym każdego ambitnego kosmetologa.

Idealny partner

Dynamiczna branża wymaga dynamicznych rozwiązań i kompleksowej wizji. Profesjonalny  wydawca magazynów branżowych, portali internetowych i organizator eventów branżowych o charakterze wystawienniczym i edukacyjnym będzie z pewnością dobrym partnerem biznesowym gwarantującym współpracę na najwyższym poziomie.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz