Artykuł sponsorowany

Korzystne zagospodarowanie wnętrza sklepu

Korzystne zagospodarowanie wnętrza sklepu
Nie od dziś wiadomo, że wnętrze sklepu wpływa na jego funkcjonalność. To właśnie między innymi dobrze rozplanowana przestrzeń przyciąga klientów. Nawet mimo dobrych cen i jakości towarów, bez odpowiedniego projektu sklepu, nie uda nam się zatrzymać klientów na dłużej. Należy wszystko zaaranżować w taki sposób, aby wyeksponować najlepsze towary, przy zachowaniu ogólnej schludności. Tylko jak to zrobić? 

Planowanie wyglądu i funkcjonalności 

Wygląd sklepu, a konkretniej wszystkiego, co się na ten sklep składa - czyli mebli, podłóg, ścian i tak dalej – musi oddawać charakter sklepu. Przed zakupem, musimy upewnić się, że materiały, które kupimy, będą pasować wizerunkowo do prowadzonej działalności. Bardzo ważne jest, aby dopasować kolorystykę i styl, który będzie odpowiadał sprzedawanym przez nas towarom. Jednak to nie wszystko. Oprócz wizualnej strony pozostaje również funkcjonalność. Nie możemy zapominać, że pierwsze ustawienie nie jest tym ostatecznym, a będzie się ono zmieniać podczas różnych promocji. 

Regały muszą być łatwo skręcane i rozkręcane i dodatkowo wypadałoby, żeby utrzymywały duży ciężar. Samo ustawienie towarów na półkach również jest ważne - te, na których najbardziej nam zależy, aby je sprzedać, powinny być ustawione w zasięgu wzroku klientów. Ciekawostką jest to, że artykuły, które są umieszczone na środku półki, statystycznie częściej się sprzedają, niż te po bokach. Ostatnią rzeczą, o której trzeba pamiętać, jest logika w rozmieszczaniu produktów. Warto posegregować towar tak, aby jedna alejka odpowiadała jednej kategorii. Klient, który nie czuje się zagubiony w sklepie, chętniej do niego wróci. 

Ruch klientów 

Ważnym elementem przy projektowaniu sklepu jest również rozplanowanie potencjalnego ruchu klientów. Zaplanowanie tego wcześniej, pomoże poustawiać towary tak, aby jak najwięcej ich sprzedać. Najważniejsze jest tak naprawdę wejście do sklepu – to produkty poustawiane jak najbliżej niego, najszybciej się sprzedadzą. Warto w tym obszarze poustawiać również artykuły na promocji. Przy kasach natomiast, należy umieścić drobne towary, po które klient będzie mógł sięgnąć bez zastanowienia. 

Projektowanie to trudna sztuka 

Sami możemy sobie nie poradzić. Z pomocą przychodzą specjaliści, na przykład z firmy “Przestrzenie” Pauliny Baran, którzy profesjonalnie zaplanują rozgospodarowanie całego sklepu w taki sposób, aby każde odwiedziny klientów przynosiły zyski, a sami konsumenci czuli się komfortowo w naszym sklepie. 
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz