Materiał Partnera

Kopiarka do biura – nowa czy używana? Poradnik

Kopiarka do biura – nowa czy używana? Poradnik

W żadnym biurze nie może zabraknąć takiego podstawowego wyposażenia jak kserokopiarki i drukarki. Ważne, żeby ten sprzęt był dobrej jakości, trwały i wydajny. Wybierając kopiarkę lub drukarkę, musimy przeanalizować jej parametry i upewnić się, że wystarczą one do spełnienia naszych potrzeb – chodzi o to, żeby sprzęt nie utrudniał wykonywania codziennej pracy. Warto także zastanowić się, czy warto inwestować w droższy, nowy sprzęt czy postawić na nieco tańsze, używane urządzenia.

Jak wybrać kopiarkę do biura?

Wybór sprzętu biurowego zależy przede wszystkim od charakteru naszej firmy. Inne rozwiązania sprawdzą się tam, gdzie mamy wielu pracowników, którzy niemal przez cały czas coś drukują, skanują, kopiują, a inne w przedsiębiorstwach, w których drukarkę włącza się raz w tygodniu. W tym pierwszym przypadku ogromne znaczenie ma tempo pracy urządzenia – im mniej czasu trwa wydrukowanie jednej strony, tym lepiej. To powinno być naszym priorytetem – drukarka lub kopiarka, która wolno pracuje, przy dużej ilości papierów do skserowania, może naprawdę obniżyć wydajność naszych pracowników i znacznie przedłużyć wykonywanie przez nich pracy. Najgorzej, jeżeli na drukowane dokumenty czeka klient, który po kilku minutach zaczyna się niecierpliwić. W dużej firmie najlepiej sprawdzą się też urządzenia wielofunkcyjne – sama drukarka to może być za mało. Dobrze więc, jeśli urządzenie jest wyposażone także w możliwość skanowania i kopiowania. Sprzęt powinien także być łatwy w obsłudze, żeby pracownicy sami mogli z niego swobodnie korzystać. Przy zakupie sprzętu do małych firm czas wydruku ma znacznie mniejsze znaczenie. Szczególną uwagę należy za to poświęcić akcesoriom i częściom zamiennym – zanim kupimy drukarkę czy kopiarkę, upewnijmy się, że tonery do niej nie będą zbyt kosztowne, a w razie awarii da się ją naprawić bez bardzo dużych kosztów – takie wydatki mogą być dla małej firmy sporym obciążeniem.

Nowa czy używana

Profesjonalne kopiarki to spory wydatek – na niektóre modele trzeba przeznaczyć nawet kilka tysięcy złotych. Na szczęście firmy takie jak na przykład Improvex sp.j. G. Rudowicz z Kalisza oferują zarówno nowe, jak i używane, czyli tańsze, kopiarki i drukarki. Jeśli urządzenie jest sprawne i ma zadowalające nas parametry, warto zaoszczędzić i kupić używany sprzęt. Lepsze to niż urządzenia nowe, ale gorszej jakości. Decydując się na kopiarkę – nową lub używaną – na uwadze miejmy przede wszystkim jej parametry oraz ceny części zamiennych i akcesoriów.


Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz