Artykuł sponsorowany

Komputerowa geometria kół – co daje i kiedy należy ją przeprowadzić?

Komputerowa geometria kół – co daje i kiedy należy ją przeprowadzić?

Jednym z najczęstszych badań przeprowadzanych w serwisach samochodowych jest tzw. geometria kół. Za pomocą komputera wyposażonego w odpowiednie oprogramowanie specjalista skontroluje ustawienie kół – przede wszystkim kąt ich pochylenia. Kluczowy jest również kąt pochylenia sworznia zwrotnicy. Co dokładnie daje komputerowa geometria kół i kiedy należy ją przeprowadzić?

Auto stabilne w trakcie jazdy

Kierowanie samochodem musi być pewne i stabilne. Na drodze nierzadko dochodzi do sytuacji, w których szybka reakcja jest koniecznością. Pojazd musi w takim przypadku zachować się dokładnie tak, jak zakłada i oczekuje tego kierowca, co pozwoli np. uniknąć kolizji. Przy nieprawidłowo ustawionej geometrii samochód może być bardzo niestabilny, co powoduje spore problemy przy manewrowaniu nim zarówno w sytuacjach awaryjnych, jak i przy codziennym, normalnym użytkowaniu. Dodatkowym problemem jest nadmierne zużycie elementów zawieszenia czy ogumienia.

Badanie komputerowe geometrii daje możliwość skontrolowania kątów ich nachylenia m.in. względem płaszczyzny pionowej, ale również względem siebie – dotyczy to bowiem zarówno tylnych, jak i przednich kół. Ważne jest, by geometria została przeprowadzona w sposób właściwy, o co zadba Auto-Geo-Test s.c. – serwis, który realizuje tego typu usługi od wielu lat. Dzięki odpowiedniej wiedzy, umiejętnościom i dostępowi do najnowszego oprogramowania, geometria kół wykonana w fachowym warsztacie będzie niezwykle precyzyjna. Kiedy należy ją przeprowadzić?

Niezbędna geometria kół

Komputerową geometrię kół warto zrealizować przede wszystkim w sytuacji, gdy zdecydujemy się na remont układu zawieszenia i wymianę jego poszczególnych elementów, w tym np. niezwykle istotnych drążków kierowniczych i ich końcówek. Badanie w specjalistycznym warsztacie dobrze jest też przeprowadzić po kolizji czy nawet niewielkim uderzeniu kołem lub kołami w przeszkodę. Najczęściej jest to podwyższony krawężnik – najechanie na niego może spowodować uszkodzenie zawieszenia i zmianę geometrii kół.

Takie badanie jest również uzasadnione w momencie zakupu auta z rynku wtórnego. Kiedy nie jesteśmy przekonani o sprawności poszczególnych elementów zawieszenia, a samochód w trakcie jazdy jest nieco niestabilny, dobrze jest zrealizować komputerową geometrię kół. Sprawdzi się ona także w ramach działań profilaktycznych – nawet wtedy, gdy pojazd nie przejawia żadnych oznak nieprawidłowego działania układu kierowniczego i zawieszenia. Geometria kół jest zatem bardzo ważnym badaniem, o jakim kierowcy często zapominają. To duży błąd, który w najlepszym wypadku może kosztować nadmierne zużycie i uszkodzenie wielu części samochodowych, a w najgorszym prowadzi do niebezpiecznego zachowania auta na drodze.

Opracowanie:
Łaziska Górne, Topolowa 2
tel. 501 007 301
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz