Artykuł sponsorowany

Kolej na najlepszych – czym powinno charakteryzować się nowoczesne centrum serwisowe pojazdów szynowych?

Kolej na najlepszych – czym powinno charakteryzować się nowoczesne centrum serwisowe pojazdów szynowych?

Dla sprawnej modernizacji i utrzymania infrastruktury kolejowej niezbędny jest specjalistyczny  sprzęt. Jedyną firmą budowlaną w Polsce posiadającą własną profesjonalną stację serwisową przeznaczoną do obsługi specjalistycznych maszyn torowych jest Trakcja. Zlokalizowana
w podwrocławskich Bieńkowicach Baza Techniczna zapewnia szybkie i kompleksowe naprawy sprzętu własnego, gwarantując firmie wysoką sprawność operacyjną.

Lokalizacja i zaplecze technologiczne

W przypadku serwisu pojazdów szynowych doskonała lokalizacja obiektu, w którym można dokonać niezbędnych napraw, jest więcej niż istotna. Biorąc pod uwagę, że lokomotywy i wagony mogą poruszać się jedynie po torach, centrum powinno funkcjonować nieopodal najważniejszych szlaków kolejowych. Sytuacja taka ma duże znaczenie ekonomiczne /koszty przejazdów/ oraz znacząco ułatwia przeprowadzenie procesów logistycznych, a co za tym idzie, serwis zostanie wykonany tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Za nie bez znaczenia należy uznać również bliskość dróg przeznaczonych do transportu kołowego – myśląc chociażby o ciągłości dostaw części zamiennych.

Lokalizacja Bazy Technicznej w Bieńkowicach w sąsiedztwie 3 km bocznicy kolejowej idealnie spełnia powyższe warunki.

Ponadto, w hali o powierzchni 2135 m kw zbudowane zostały 3 tory z czego jeden posiada kanał o równym poboczu, drugi o poboczu obniżonym z obu stron i trzeci o poziomie zerowym, służący do przeprowadzania pomiarów po wykonanym przeglądzie. Hala wyposażona jest w odpowiedni sprzęt umożliwiający przeprowadzanie przeglądów utrzymania taboru kolejowego poziomów P1 do P3 – czyli czynności utrzymaniowych i diagnostycznych, wykonywanych na specjalistycznych stanowiskach kontrolnych, z wyłączeniem pojazdu z ruchu, z częściowym demontażem podzespołów. Na miejscu wykonać można także serwisowanie silników spalinowych, układów zasilania oraz układu zawieszenia. Klienci mogą również liczyć na szeroko zakrojone wsparcie w zakresie prac konserwacyjnych polegających na odnowieniu powłoki lakierniczej.

Nie można pominąć znajdujących się tu warsztatów, magazynów czy biur. Jedynie takie kompleksowe podejście stanowi najlepszą gwarancję tego, że wszystkie usługi zostaną wykonane z troską o każdy detal. Co jeszcze wyróżnia najlepsze centra serwisowe pojazdów szynowych?

Kadra najlepszych specjalistów

Zważając na ilość oraz stopień skomplikowania czynności, które wykonać trzeba podczas prac serwisowych taboru kolejowego, jakość ich przeprowadzenia w pierwszej kolejności będzie zależała od doświadczenia i wyszkolenia kadry. Nie można zapominać również o tym, iż na serwisantach spoczywa ogromna odpowiedzialność wynikająca głównie z bezpieczeństwa transportu kolejowego oraz wartości naprawianego sprzętu. Inwestorzy, którym w pierwszej kolejności zależy na współpracy charakteryzującej się rzetelnością, uczciwością, indywidualnym podejściem oraz atrakcyjnymi warunkami cenowymi, zdecydowanie powinni zaufać firmie Trakcja S.A. , która jest właścicielem Bazy Technicznej w Bieńkowicach

Nowa baza serwisowa otwarta w granicach administracyjnych stolicy Dolnego Śląska jest najnowocześniejszym, najlepiej wyposażonym  i największym obiektem tego typu w Polsce. Nie powinno dziwić zatem, że oferta usługowa stworzona jest z myślą zarówno o klientach krajowych, jak i zagranicznych. Trakcja PRKiI warz ze spółkami zależnymi posiada jeden z największych potencjałów wykonawczych służących do budowy m.in. trakcji kolejowej, utrzymania sieci trakcyjnej i prac torowych.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz