Artykuł sponsorowany

Kiedy wykonuje się regenerację mostów napędowych?

Kiedy wykonuje się regenerację mostów napędowych?

Klasyczny, tylny napęd w samochodzie to konieczność zastosowania tzw. mostu napędowego. To kluczowy układ w pojazdach wyposażonych również w napęd 4x4. Dzięki zastosowaniu tego złożonego podzespołu możliwe jest przeniesienie bezpośrednio na koła auta momentu obrotowego wygenerowanego przez jednostkę napędową. Jakie są objawy awarii mostu napędowego i czy warto go regenerować?

Jak rozpoznać usterkę mostu napędowego?

Mosty napędowe znacznie częściej niż w autach osobowych występują w pojazdach cięższych, tj. samochodach dostawczych, ciężarowych czy w autobusach. Narażone są zatem na trudne warunki pracy, przenosząc spore obciążenia w trakcie jazdy. Z tego względu nierzadko dochodzi do usterek mostów napędowych. Jedną z nich jest nieszczelność w układzie. Jeśli w okolicy mostu zauważymy wycieki oleju, niezbędny będzie serwis tej istotnej konstrukcji. Najczęstszym objawem usterki jest w tym wypadku również głośna praca mostu i niepożądane odgłosy w postaci stuków i szumu.

Most napędowy wymaga także fachowej diagnozy w sytuacji, gdy w trakcie jazdy odczuwalne są wyraźne wibracje przenoszone przez ten element. Wraz z takim objawem pojawia się najczęściej również spadek mocy. Pojazd gorzej przyspiesza, co związane jest z nieefektywnym przenoszeniem momentu obrotowego na koła. Dobrym rozwiązaniem jest regeneracja mostów napędowych. Dzięki niej unikniemy niezwykle kosztownej wymiany całego układu na nowy. Należy jednak pamiętać, że proces naprawy jest złożony i niełatwy – czy zatem warto się na niego zdecydować?

Na czym polega regeneracja mostu napędowego?

Podstawowym elementem regeneracji mostu jest zdiagnozowanie problemu z jego poprawnym działaniem. Cały układ kontrolowany jest przez serwisantów, którzy następnie przystępują do wymiany uszkodzonych części (jeśli takie zostały wykryte), a także oleju. Po przeprowadzeniu tych czynności niezbędne jest dokonanie precyzyjnej regulacji przekładni. Warsztat Mariusz Drypa Naprawa mostów napędowych jest doskonale przygotowany do tego typu prac, gwarantując klientom wysoką dokładność przy regeneracji mostu.

Wałek atakujący oraz koło talerzowe są ustawiane zgodnie z zaleceniami producenta, a cała przekładnia hipoidalna jest regulowana tak, by przy jej pracy przesunięcia wynosiły maksymalnie 0,01-0,02 mm. Wymagająca sporych umiejętności naprawa jest zatem zadaniem dla wyspecjalizowanego serwisu. Nadal jednak pozostaje rozwiązaniem mniej kosztownym niż zakup nowego mostu napędowego. Gruntowna regeneracja zapewnia też przywrócenie podzespołu do jego pierwotnego stanu technicznego, co przy odpowiednim serwisowaniu pozwala na jego dalsze, wieloletnie użytkowanie.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz