Artykuł sponsorowany

Kiedy powinniśmy wymieniać pasek rozrządu? Podpowiadają mechanicy z warsztatu samochodowego Auto-Tom

Kiedy powinniśmy wymieniać pasek rozrządu? Podpowiadają mechanicy z warsztatu samochodowego Auto-Tom

Pasek rozrządu to niewielki element w naszym samochodzie, od którego wiele zależy. Odpowiada on za przekazywanie napędu pochodzącego z wału korbowego na wałki rozrządu, które następnie wprawiają w ruch popychacze oraz zawody jednostki napędowej. Pokazuje to, że jest to element mający kluczowe znaczenie dla silnika, a jakiekolwiek problemy mogą doprowadzić nawet do uszkodzenia motoru napędowego.

Paski rozrządu – kiedy należy je wymieniać?

Paski rozrządu to niezwykle wytrzymałe elementy, które są w stanie przetrwać przebiegi nawet 200 tys. km, oczywiście w ściśle określonych warunkach. Mimo względnej trwałości, nie należy jednak zapominać o konieczności okresowej wymiany. W przypadku ich zerwania we współczesnym silniku, może dojść do zderzenia ze sobą tłoków wraz z zaworami, co doprowadziłoby do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej, której naprawa okazałaby się zdecydowanie droższa, aniżeli wymiana samego paska. Jak bowiem zalecają producenci, powinniśmy czynić to w przypadku pewnych modeli zbliżając się do granicy 100 tys. km, zaś w przypadku innych 150 tys. km. Im jednak auto jest starsze, tym interwały te powinny być krótsze. Jeśli nie jesteśmy pewni, jaka granica jest odpowiednia dla naszego modelu samochodu, możemy skorzystać z pomocy mechaników.

Specjaliści z warsztatu samochodowego Auto-Tom są w stanie sprawdzić, czy nasz pojazd wymaga takiej zmiany i ewentualnie doradzić, kiedy będzie ona bezwzględnie konieczna. Firma zajmuje się naprawami samochodów osobowych wszystkich marek i dostawczych do 3,5 t już od wielu lat. Warsztat specjalizuje się w mechanice pojazdowej, oferuje również usługi z zakresu elektromechaniki samochodowej. Podczas wizyty w Auto-Tom zostanie dokładnie zbadany stan techniczny pojazdów, mechanicy wykonają m.in. diagnostykę komputerową. Oprócz rozrządów, warsztat oferuje naprawę układów kierowniczych, skrzyń biegów, zawieszenia, układów hamulcowych, alarmów samochodowych i klimatyzacji. Wymienimy tam oleje, płyny eksploatacyjne, rozrządy oraz klocki hamulcowe. Wysokie kwalifikacje mechaników oraz rzetelną naprawę potwierdza spore grono Klientów zadowolonych z usług warsztatu.

Jak rozpoznać, że pasek rozrządu wymaga wymiany?

Wymiana paska rozrządu, tym bardziej jeśli jesteśmy pierwszym właścicielem samochodu, jest dla nas względnie jasna i oczywista, mamy bowiem nad nią pełną kontrolę. Jeśli jednak zakupujemy samochód używany, niezależnie od deklaracji sprzedawcy, powinniśmy prewencyjnie wymienić pasek. Oznaką ewentualnych problemów są także mechaniczne uszkodzenia, często widoczne na pierwszy rzut oka, a także pojawiające się zabrudzenia oleju.

Ile kosztuje wymiana paska rozrządu?

Cena paska rozrządu, a także samej usługi, mogą znacząco się różnić. Wpływ ma na to przede wszystkim sam model samochodu, ale także dostęp do paska, który w niektórych pojazdach jest nieco bardziej utrudniony. Cena tego elementu zazwyczaj waha się od 50 do 200 zł, zaś w przypadku usługi, może ona wynieść od 80 zł, nawet do kilkuset złotych, jeśli dostęp do rozrządu jest trudniejszy i wymaga dłuższych oraz bardziej zaawansowanych prac ze strony pracowników warsztatu samochodowego.

Wymiana paska rozrządu to kwestia bezpieczeństwa naszego portfela, którego stan mógłby poważnie ucierpieć w przypadku awarii tego elementu. Dlatego też prewencyjnie zawsze warto wykonać ją nieco wcześniej, niż przekładać na ostatnią chwilę.

Opracowanie:
Łempice 15
tel. 519 392 937
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz