Artykuł sponsorowany

Karetkę zablokował szlaban – nie doprowadź do takiej sytuacji na swoim osiedlu

Karetkę zablokował szlaban – nie doprowadź do takiej sytuacji na swoim osiedlu

Większość powstających osiedli oraz wspólnot mieszkaniowych grodzi przestrzeń parkingową bramą wjazdową lub szlabanem. Jest to praktyczne rozwiązanie dla mieszkańców, którzy nie mają problemu z zaparkowaniem swojego pojazdu, w szczególności, gdy osiedle znajduje się w centrum aglomeracji. „Odgradzanie” ma jednak olbrzymią wadę, która może nawet zagrażać życiu mieszkańców.

Są to mocne słowa, jednakże taka sytuacja zdarzyła się na jednym z gorzowskich osiedli, gdzie zamknięty szlaban uniemożliwił dojazd karetki do kobiety potrzebującej szybkiej pomocy medycznej. W tym momencie liczy się każda sekunda, dlatego nie należy bagatelizować problemu.

Dotychczasowe rozwiązania polegały na przekazywaniu pilotów kompatybilnych z danym szlabanem służbom ratunkowym. Pomysł nienajgorszy, jednakże dochodziło do sytuacji, że kierowcy karetek stawali się posiadaczami kilkudziesięciu pilotów i tracili dużo czasu na znalezienie potrzebnego w danym momencie nadajnika.

Drugim pomysłem było pozostawienie pilotów w skrzynkach awaryjnych. To rozwiązanie niestety może narazić na akty wandalizmu oraz powodować kradzieże nadajników. Pojawia się także problem z pilnowaniem stanu baterii pilota oraz ze znalezieniem osoby, która poniosłaby odpowiedzialność karną w przypadku braku pilota lub jego niedziałania.

Trzecie rozwiązanie to zewnętrzny awaryjny przycisk otwierania bramy. W tym przypadku nie trzeba martwić się o stan baterii, ale należy obawiać się używania przycisku nie tylko przez służby ratunkowe, lecz również przez wszystkie osoby szukające miejsca parkingowego.

Czwarte rozwiązanie to wyłamanie szlabanu, co może grozić odpowiedzialnością karną.
Dlatego właśnie Proxima, wieloletni producent urządzeń z zakresu automatyki bram i rolet, stworzyła sterownik PROXIMA SOS, ułatwiający pracę służbom ratunkowym. Umożliwia on otwarcie bramy wjazdowej lub szlabanu za pomocą sygnałów akustycznych służb uprzywilejowanych. Podjeżdżająca do bramy karetka, Straż lub Policja włącza na około dwie sekundy specjalne sygnały: syrenę z sygnałem PIES (YELP) lub z DWUTONOWYM (HI LO), które powodują otwarcie bariery. Szlaban dodatkowo może być otwierany za pomocą dedykowanego dla służb pilota SOS, który nie wymaga rejestracji w sterowniku. Po użyciu specjalnego sygnału akustycznego lub pilota SOS brama lub szlaban może po określonym czasie automatycznie zamknąć się lub pozostać otwarta „do odwołania”. Brama zamknie się dopiero po naciśnięciu przycisku ZAMKNIJ. Dodatkowo urządzenie obsługuje 999 pilotów mieszkańców.

Poprzez zastosowanie sterownika PROXIMA SOS odgrodzenie osiedla nie spowalnia czasu reakcji służb ratunkowych i nie przeszkadza w niesieniu pomocy.

Szczegółowe informacje o sterowniku PROXIMA SOS znajdą Państwo na stronie. Zapraszamy również do filmowej prezentacji urządzenia.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz