Artykuł sponsorowany

Jakie tworzywa sztuczne znajdują zastosowanie w branży reklamowej?

Jakie tworzywa sztuczne znajdują zastosowanie w branży reklamowej?

Jedną z najszybciej rozwijających się branż jest branża reklamowa. Coraz nowsze techniki dotarcia do odbiorców, także w promocji ulicznej wymagają odpowiednich i solidnych materiałów. Większość elementów przekazu wizualnego, takiego jak szyldy, potykacze, tablice są wykonywane z różnych odmian tworzyw sztucznych. To właśnie dzięki nim mogą one uzyskiwać rozmaite formy, które swoją atrakcyjnością przyciągają klientów.

Istota tworzyw sztucznych w reklamie

Przekazy marketingowe otaczają ludzi na każdym kroku, a nieustanny rozwój przedsiębiorstw i powstawanie nowych generuje coraz większą ich ilość. To z kolei wiąże się z tworzeniem reklam przy możliwie jak najniższym nakładzie finansowym, ale z zachowaniem wszelkich walorów estetycznych, które przyciągną wzrok konsumentów. Stąd też największą popularność w branży reklamowej zyskały tworzywa sztuczne, ponieważ cechuje je niska cena oraz niezwykła łatwość obróbki. To właśnie z ich wykorzystaniem powstają różnego rodzaju ekspozycje, szyldy, totemy, neony, kasetony świetlne. Wiele odmiennych rodzajów tworzyw polimerowych do tworzenia tego typu produktów można odnaleźć na przykład w ofercie firmy Plastics Group, której główna siedziba znajduje się na terenie Warszawy.

Szkło akrylowe

To jeden z najpopularniejszych materiałów, który szerzej kojarzony jest pod nazwą pleksi. Ze względu na swoje właściwości stanowi idealną alternatywę dla szkła, ponieważ cechuje się bardzo dużą transparentnością. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie jego zabarwienia, co może mu nadać dekoracyjnego charakteru. W przeciwieństwie do wielu innych tworzyw sztucznych, szkło akrylowe nie ulega zżółknięciu na skutek działania promieni UV. W związku z tym nadaje się idealnie do tworzenia reklam wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Pleksi będzie odpowiednie do produkcji liter przestrzennych, ekspozytorów, czy też potykaczy. Jego cechą wyróżniającą jest bardzo estetyczny wygląd.

Spieniony polichlorek winylu

To tworzywo znane jako PCW lub PVC wytwarza się techniką swobodnego spieniania w formie płyt. Podobnie jak wyżej opisany materiał, ten również nadaje się do tworzenia reklam znajdujących się w zamkniętych pomieszczeniach, jak i poza budynkami. Jest odporny na działanie czynników atmosferycznych i przede wszystkim jest lekkim, plastycznym surowcem. Popularność płyt z PWC wynika jednak z faktu, że problemu nie stanowi pokrycie ich ozdobną folią samoprzylepną, nadrukiem lub farbą. Sprawdzają się jako element produkcji liter przestrzennych, ale również szyldów lub zabudowy stoisk wystawienniczych. Tworzywo występuje w różnych grubościach oraz kolorach, jednakże to o barwie innej niż białe może być stosowane na zewnątrz, o ile będzie posiadać dodatkową warstwę ochronną UV.

Polistyren wysokoudarowy

To także niezwykle doceniany surowiec w branży reklamowej, który powstaje przez zmodyfikowanie zwykłego polistyrenu. W konsekwencji tworzywo nabiera lekkości i jest podatny na termo formowanie oraz pęknięcia. Wytrzymałość materiału w dużej mierze zależy od zawartości kauczuku podczas jego wyrobu. Plastyczność pozwala na tworzenie z niego rozmaitych kształtów, a lustrzana powłoka nadaje atrakcyjnego wyglądu. Dzięki temu płyty HIPS są już ozdobne same w sobie, dlatego wykorzystuje się je do przygotowywania ekspozytorów, szyldów, makiet produktów oraz kasetonów świetlnych. Tworzywo jest przeznaczone raczej do użytku wewnętrznego.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz