Jakie są zalety pozycjonowania stron WWW?

Jakie są zalety pozycjonowania stron WWW?

Założenie strony WWW to dopiero początek obecności przedsiębiorstwa w internecie. Bez określonych działań, szczególnie tych związanych z pozycjonowaniem witryna nie trafi do odbiorców i tym samym – nie spełni założonych przez firmę celów. Ale czym w ogóle jest to pozycjonowanie i jakie są jego zalety? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron to zakres działań prowadzących do zwiększenia widoczności danej witryny w naturalnych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Wśród tych działań znajdziemy m.in. optymalizację kodu źródłowego strony z uwzględnieniem wytycznych Google dla webmasterów, ogólne poprawienie doświadczenia z użytkowania serwisu (przyjazność oraz intuicyjność obsługi), tworzenie treści zakładek i tekstów o jak największej wartości dla czytelników, dostosowanych jednocześnie do łatwiejszego wyszukiwania oraz pozyskiwanie wartościowego ruchu do własnej witryny z innych stron. Dobrze i regularnie prowadzone pozycjonowanie ma wpływ nie tylko na widoczność danej firmy w sieci, ale też przełożenie na jej rzeczywiste funkcjonowanie przedsiębiorstwa.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

 

Korzyści płynące z pozycjonowania strony

Pozycja w wyszukiwarce nie jest ustalona raz na zawsze i zależy od ponad 200 czynników, dlatego też trzeba ranking strony ciągle monitorować, na przykład poprzez wykonywanie audytu SEO, zaś działania związane z pozycjonowaniem – regularnie prowadzić. Jeżeli te warunki zostaną spełnione, to działania pozycjonujące przyniosą posiadaczowi strony wymierne korzyści. Oto najważniejsze z nich.

  • Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania to najbardziej oczywista korzyść. Strona, która jest poprawnie zoptymalizowana, szybciej jest skanowana przez roboty i szybciej indeksuje się w rankingu. Dzięki doborowi i zastosowaniu odpowiednich słów kluczowych oraz wykonaniu technicznej optymalizacji witryny jest ona widoczna wysoko w wynikach organicznych (czyli naturalnych wynikach wyszukiwania) – rośnie więc prawdopodobieństwo odwiedzenia jej przez internautów. Właściwy dobór fraz pozwala również na pozycjonowanie lokalne, poszerzając grupę odbiorców o klientów z najbliższej okolicy.
  • Wzrost ruchu na stronie jest efektem dobrego wypozycjonowania witryny, bo internauci zwyczajowo odwiedzają pierwsze wyszukane adresy internetowe. Wzmożony ruch pozytywnie wpływa na ogólną pozycję strony w wynikach, jest też korzystny dla konwersji: docieranie do większej liczby potencjalnych klientów ma wpływ na ilość zamawianych towarów lub usług, a więc na obroty/zysk firmy.
  • Większa świadomość marki/znajomość produktów jest efektem docierania do większej grupy potencjalnych odbiorców danego biznesu. Jeśli na stronę trafili oni z wyszukiwarki, to chętniej zostaną w serwisie, chętniej również podzielą się opiniami o usługach lub produktach. Pozytywne opinie dobrze wpływają na wizerunek firmy, a jeśli ten poparty jest dodatkowo działaniami content marketingowymi (na stronie znajdują się rzetelne i wyczerpujące informacje na temat oferty, jest blog z ciekawostkami, poradami i artykuły odpowiadające na problemy internautów itp. – te elementy również poprawiają pozycjonowanie stron), to tworzy się mocny obraz firmy-eksperta w swej branży, do tego nastawionej na jak największą satysfakcję klientów. Na taką stronę klienci będą więc wracali chętniej, polecą też usługi znajomym lub osobom poszukującym konkretnych rozwiązań. Firma o wysokim zaufaniu wreszcie zyskuje przewagę nad konkurencją, co również bezpośrednio przekłada się na większe obroty i zyski.
  • Pozycjonowanie stron WWW nie generuje tak wysokich kosztów, jak działania związane z reklamowaniem się w wyszukiwarkach (płatne linki). Jego efekty są co prawda widoczne dopiero w dalszej perspektywie, jednak trwają dłużej, niż Google Ads. Trzeba jednak mieć na względzie wprowadzenie nowych wytycznych, zmiany w algorytmie, nowe rozwiązania technologiczne itd. i monitorować kondycję strony, wówczas można na te zmiany bez problemu reagować, co jeszcze wzmacnia efekty pozycjonowania. Dodatkową korzyścią jest tutaj stała możliwość monitorowania skutków prowadzonych działań i podejmowanie ewentualnych kroków naprawczych na bieżąco.

Opracowanie:
Igor
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz