Artykuł sponsorowany

Jakie są zalety naczep z ruchomą podłogą? - Tomex Sławomir Makaj

Jakie są zalety naczep z ruchomą podłogą? - Tomex Sławomir Makaj
W każdym biznesie dąży się do osiągania jak największej wydajności. Wyjątkiem nie jest też branża transportowa, w której bardzo cenny jest czas. Z uwagi na bezpieczeństwo w ruchu drogowym nie można przyśpieszyć samego transportu, ale są inne sposoby na usprawnienie obsługi firm spedycyjnych. Jedną z metod jest zastosowanie naczep z ruchomą podłogą. Na podstawie doświadczeń firmy transportowej Tomex przedstawiamy zalety tego patentu.

Jak to działa?

Ruchome podłogi w naczepie zostały wymyślone jeszcze w latach 70. ubiegłego wieku i miały na celu usprawnienie załadunku oraz wyładunku. Od tamtego czasu system ten został jeszcze bardziej udoskonalony. Najczęściej składa się on z 21 profili aluminiowych ułożonych wzdłuż podłogi naczepy. Za ich napęd odpowiadają siłowniki hydrauliczne. Listwy podzielone są na trzy równe grupy. Jeżeli wszystkie profile poruszają się jednocześnie, to ładunek również przesuwa się razem z nimi. W kolejnym kroku tylko jedna z grup (7 paneli) się cofa, więc towar wciąż pozostaje w miejscu. W następnym cyklu wszystkie listwy wykonują ruch do tyłu. Powtarzając te czynności, doprowadzamy do szybkiego rozładunku przyczepy. Przy załadunku odwracamy kierunek przesuwu i wówczas ładunki umieszczone z tyłu przemieszczają się w głąb pojazdu.

Podstawowe zalety

System ten przynosi bardzo wymierne korzyści, szczególnie przy materiałach sypkich. Jak podkreśla kierowca z firmy transportowej Tomex:

Naczepy z ruchomą podłogą są bardziej pojemne, bo zmieści się w nich nawet o 30% więcej towaru sypkiego, W przeciwieństwie do wywrotek można je rozładowywać na nierównym podłożu oraz przy silnym wietrze. Rozładunek poziomy nie jest też tak wrażliwy na ewentualne kolizje z gałęziami drzew, czy liniami energetycznymi. Przy towarze paletowym ruchoma podłoga znacznie przyśpiesza zarówno załadunek, jak i rozładunek, który z reguły nie zajmuje więcej niż 15 min.

Przy jakich ładunkach stosujemy ruchomą podłogę?

Najczęściej system ten używany jest do przewozu materiałów sypkich, bo pozwala na ich znaczne zagęszczenie. Dlatego jest chętnie wykorzystywany w usługach transportowych realizowanych na potrzeby:

  • rolnictwa (pasze, nawozy, płody rolne),
  • przemysłu drzewnego i papierniczego (wióry, kora, odpady drewniane, pulpa, papier odpadowy),
  • przemysłu paliwowego (trociny, pellet),
  • gospodarki odpadami (śmieci, surowce wtórne, odpady ściekowe).

Szybki załadunek i wyładunek w naczepach z ruchomą podłogą sprawia, że przewoźnicy chętnie też używają tego systemu przy transporcie ładunków spaletyzowanych.

 

Opracowanie:
Goleniów, Juliusza Słowackiego 27B
tel. 91 407 22 52
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz