Jakie korzyści daje własna strona www?

Jakie korzyści daje własna strona www?

Prowadzenie firmy, organizacji społecznej, działalności artystycznej czy freelancerskiej w praktyce nie może się dziś obyć bez posiadania własnej strony internetowej. Internet bowiem jest w dobie powszechnej cyfryzacji najszybszą metodą zdobywania informacji, również o produktach i usługach. Posiadanie strony internetowej niesie za sobą sporo zalet. Przyglądamy się im w niniejszym artykule.

Strona to źródło wiedzy o firmie, produktach i usługach

Strona internetowa pełni dziś kilka istotnych funkcji, przez pryzmat których pokażemy część zalet jej posiadania. Przede wszystkim jest ona miejscem, z którego ludzie czerpią wiedzę dotyczącą danego podmiotu i jego szeroko pojętej działalności. Warto wiedzieć, że pod koniec 2019 r. z internetu korzystało aż 27,5 mln Polaków [1], jest więc to potężna grupa, wśród której znajdują się osoby poszukujące konkretnych towarów lub usług.

Dla takich osób strona www będzie więc źródłem wiedzy o produktach, które je interesują. Użytkownicy internetu poszukują online ofert, cenników, specyfikacji technicznych, opinii użytkowników, szukają okazji i promocji, porównują ceny itd. Dla właściciela danego biznesu jego serwis www będzie więc swego rodzaju wizytówką firmy w sieci – strona ułatwi mu przedstawienie się i pokazanie oferty szerokiemu gronu internautów. Korzyścią z jej posiadania będzie więc w tym wypadku możliwość dotarcia do ludzi, którzy jeszcze nie znają danej firmy/produktu, a mogą zostać klientami. Dobrze jest zainteresować się ofertami agencji interaktywnych zajmujących się budową stron www dla firm. Ich doświadczenie w określaniu celów budowanej strony internetowej pomoże stworzyć taki projekt serwisu, który nie tylko ułatwi potencjalnym klientom odnalezienie niezbędnych informacji, ale i pomoże dostosować użyteczność witryny do konkretnych potrzeb danego biznesu.

Strona to nowoczesna platforma sprzedaży

Strony internetowe mogą też jednocześnie pełnić funkcję platformy sprzedażowej. Badania popularności handlu online pokazują, że aż 62% użytkowników internetu robi zakupy przy pomocy tego medium [2]. Nic dziwnego – zrobione w ten sposób zakupy są wygodne (nie trzeba wychodzić z domu) i zawsze możliwe, gdyż e-sklepów nie dotykają ograniczenia sklepów stacjonarnych (na przykład zakaz handlu w niedzielę, możliwa jest też całodobowa sprzedaż). Kupowanie przez internet daje ogromną możliwość wyboru i w praktyce – nieograniczony czas na podjęcie decyzji zakupowej. Korzyścią z posiadania takiej możliwości na swojej stronie jest powiększenie grona odbiorców o użytkowników internetu, pozyskanie bazy danych adresowych i zwiększenie sprzedaży oferowanych towarów lub usług. Na stronie internetowej są dane teleadresowe do firmy (numer telefonu, adres e-mail), coraz częściej spotykane są tzw. chattery (wyskakujące okienka komunikatora). Dzięki tym elementom łatwiej można prowadzić obsługę klientów, odpowiadać na ich pytania dotyczące szczegółów oferty, zwrotów, reklamacji itp. Co ważne, taka obsługa pozwala na znaczne skrócenie czasu reakcji, a z punktu widzenia użytkowników jest to bardzo ważne.

Strony internetowe działają jako narzędzie marketingowe                                                    

Firmowy serwis www to również dobre narzędzie do prowadzenia działań reklamowych i marketingowych. Prezentowanie swojej oferty może być powiązane nie tylko z przedstawieniem cech danego produktu, ale i z opisywaniem jego zalet, pokazaniem korzyści płynących z posiadania/użytkowania oraz poparcia ich opinią zadowolonych użytkowników. To doskonałe miejsce do informowania o promocjach i wyprzedażach, wprowadzanych do obrotu nowościach, aktualnościach z życia firmy, zdobytych certyfikatach i nagrodach, nawiązanej współpracy, pozyskanych środkach unijnych itd.


Nowoczesna strona wraz z obsługą. Sprawdź >


Firmowy serwis www to także narzędzie do budowania marki własnego biznesu. Oczywiście można do tego celu zatrudnić agencję marketingową, jednak zanim w ogóle rozpocznie się jej poszukiwania, to warto część działań przeprowadzić samodzielnie przy pomocy firmowego serwisu www właśnie. Stronę do budowania marki można wykorzystać na kilka sposobów. Na przykład publikując zdjęcia siedziby, fotografie personelu, oznaczając lokalizację firmy w usłudze Google Maps oraz dodając do wglądu opinie klientów, buduje się realny obraz firmy i swoją autentyczność, co zwiększa zaufanie wyszukujących. Nie mają oni wówczas doświadczenia obcowania z bliżej nieokreślonym biznesem, tylko z takim, który ma prawdziwą siedzibę, pracownicy nie wstydzą się pokazać twarzy, a właściciel – opublikować opinii o swoim biznesie lub produktach. Internauci z pewnością docenią też fakt posiadania intuicyjnej, łatwej w nawigacji oraz odpowiadającej na ich potrzeby, nowoczesnej strony www; świadczy ona o przedsiębiorcy idącym z duchem czasu i dbającym o obsługę swoich klientów.

Do skutecznych narzędzi marketingowych można zaliczyć także znajdujący się na stronie firmowej blog. Pomoże on zaprezentować produkty i korzyści płynące z ich posiadania, przybliży sposób montażu i użytkowania, pokaże inspiracje związane z danymi wyrobami, dzięki czemu odwiedzający stronę będą postrzegać daną firmę jako specjalistę w swojej branży. Są to działania wprost odpowiadające na potrzeby lub zapytania klientów, przykuwające uwagę i angażujące ich do działania, zatem jeden z elementów marketingu treści (content marketing). Takie podejście pozwoli na przykład na publikację postów blogowych, artykułów eksperckich itp. w różnych innych miejscach – na forach (np. branżowych, skąd można pozyskiwać wartościowy ruch do własnej witryny), fanpage’u w mediach społecznościowych czy w formie płatnych publikacji – na portalach zewnętrznych.



[1] E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska – raport z badania

[2] Tamże, s. 8.

Opracowanie:
Igor
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz