Artykuł sponsorowany

Jakie elementy ciągnika psują się najczęściej?

Jakie elementy ciągnika psują się najczęściej?

Popsuty ciągnik to dla rolnika duży problem. Praktycznie uniemożliwia to wykonywanie większości prac polowych. Te pojazdy są wytrzymałe i zniszczenie ich nie jest proste, jednak wszystko z czasem się zużywa. Istnieje kilka elementów, które są szczególnie narażone na uszkodzenia. Zaznajomienie się z tym tematem pozwoli skuteczniej przeciwdziałać psuciu się sprzętu.

Odpowiednia konserwacja

Wielu rolników skarży się na nowoczesne maszyny ze względu na częste psucie się skrzyni biegów. Niektórzy wskazują na ciągniki marki Ursus czy Zetor, które są znacznie mniej awaryjne. Ich projektanci wykorzystują sprawdzone, od lat stosowane technologie. Dzięki temu łatwo je naprawić bez specjalistycznego sprzętu, a ceny części zamiennych są naprawdę przystępne. Duża ilość elektroniki nie zawsze wpływa korzystnie na trwałość pojazdu. Ponadto wielu rolników zapomina o wymianie oleju, a to dzięki niemu biegami można sterować. Jest on także chłodziwem. Projektanci zawsze zaznaczają, jak często powinna się odbywać wymiana oleju. Ciała stałe zbierają się bardzo intensywnie w maszynie, która jest często wystawiona na pracę wśród kamieni i kurzu. Mogą one zatrzymać pracę przekładni. W skrzyni biegów warto też kontrolować stan łożysk.

Usterki wynikające z błędów w użytkowaniu

Ciągnik to potężna maszyna. Kiedy uszkodzi się jej układ hamulcowy, sytuacja staje się naprawdę poważna. Olej jest także w tym przypadku odpowiedzialny za prawidłową pracę. Jego wymiana to klucz do sukcesu. Częstym powodem uszkodzeń ciągnika jest nieodpowiednia eksploatacja. Przeciążenie może doprowadzić np. do awarii silnika. Nie powinno się korzystać z całej dostępnej mocy, pozostawienie około 30% jej zapasu to sposób na przedłużenie żywotności maszyny. Również nadmierna prędkość powoduje liczne uszkodzenia. Silnik i skrzynia biegów nie są przystosowane do pędzenia po drogach, ale do spokojnej jazdy po polu.

Częste mycie przedłuża życie

Pomimo że ciągnik służy do pracy w polu, to jednak nie jest odporny na wszystkie zabrudzenia. Dostające się do jego konstrukcji siano czy kurz, mogą spowodować niemałe szkody. Specjaliści z firmy Jarząbek wskazują na chłodnicę, jako miejsce szczególnie ulegające awariom w wyniku zabrudzenia. To może skutkować zagrzaniem się silnika i jego popsuciem. Najlepiej myć ciągniki, gdy temperatura jest dodatnia. Wtedy z pewnością nie zostanie uszkodzona elektronika w pojeździe.
Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz