Artykuł sponsorowany

Jaką formę reklamy zewnętrznej najlepiej wybrać?

Jaką formę reklamy zewnętrznej najlepiej wybrać?

Reklama stanowi nieodłączną część prowadzenia działalności gospodarczej, a w związku z tym również codziennego życia konsumentów. Jedną z najskuteczniejszych form przekazu marketingowego stanowi reklama zewnętrzna, czyli znajdująca się na ulicach. Można zaliczyć do niej zarówno szyldy, jak i banery lub billboardy. Dowiedz się, który z formatów jest najlepszy dla twojego biznesu.

Charakterystyka reklamy zewnętrznej

Tą formą promocji nazywa się przekaz marketingowy, który ma dotrzeć do odbiorcy poza jego miejscem zamieszkania, czyli na przykład w autobusie, na ulicy lub obiektach użyteczności publicznej – kina, galerie handlowe. Jej cechą charakterystyczną jest to, że dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców i też pod tym kątem musi być opracowywana jej treść. Różnego rodzaju formaty umieszcza się w bardzo ruchliwych ciągach komunikacyjnych. Ponadto reklamie outdoorowej przyświeca idea o poszanowaniu prywatności odbiorcy, a więc dzięki temu, że znajduje się na zewnątrz, nie atakuje tak bardzo konsumentów jak dostarczane masowo do skrzynek pocztowych ulotki lub spoty emitowane w radiu bądź telewizji. W związku z tym, że tego rodzaju przekazów marketingowych jest obecnie dużo, liczy się przede wszystkim ciekawa forma, która skutecznie przykuje uwagę przechodniów.

Świecące neony

To przekaz, którego nie da się przeoczyć. Dzięki wykorzystaniu jaskrawych kolorów podświetlonych za pomocą żarówek LED jest ona widoczna z dużej odległości. Może przybierać formę kasetonów, które odgrywają przede wszystkim rolę szyldów. Występują w rozmaitych kształtach, a najnowsza technologia pozwala na zainstalowanie czujnika zmierzchu, co sprawia, że nie trzeba pamiętać o jego regularnym włączaniu oraz wyłączaniu. Wykonywany jest z solidnych materiałów, odpornych na działania warunków atmosferycznych. Inną formą, którą można połączyć z kasetonami, są loga 3D lub litery przestrzenne. W tej kwestii projektowanie nie ma prawie żadnych ograniczeń, a wybór materiałów daje dodatkowe możliwości stworzenia oryginalnej kompozycji. Tego rodzaju tablice informacyjne na lokalu usługowym lub sklepie cechują się wysoką estetyką, dlatego z pewnością zachęcą klientów do odwiedzenia punktu.

Mobilna promocja

Decydując się na oklejenie firmowego samochodu zaprojektowaną wcześniej reklamą, możemy być pewni, że informacja o świadczonych usługach dotrze niemal do każdego miejsca. Ponadto ten rodzaj promocji nie wymaga poniesienia kosztów związanych z wynajmem lub dzierżawą powierzchni do ekspozycji banneru bądź plakatu. Pojazd może zostać oklejony częściowo lub całkowicie w zależności od indywidualnych preferencji. To również sposób na nienachalną, ale bardzo profesjonalną prezentację przekazu marketingowego. Takie usługi jak projekt, wydruk oraz oklejenie auta bez względu na jego gabaryty oferuje między innymi firma Pikul Media z miejscowości Biłgoraj.

Duży format

W dalszym ciągu niesłabnącą popularnością, co można zauważyć ze względu na ilość tego typu reklamy zewnętrznej, cieszą się wszelkiego rodzaju billboardy oraz bannery. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ ich duża powierzchnia daje równie ogromne możliwości aranżacyjne poszczególnych elementów treści. Można na nich zawrzeć zdecydowanie więcej informacji niż w przypadku dwóch wyżej wymienionych formatów. Niemniej jednak przestrzenie miejskie bywają przesycone przekazami wielkoformatowymi z tego względu zdecydowanie trudniej wyróżnić się na tle konkurencji. Dodatkowo taka forma wiąże się z większymi kosztami inwestycji, a jednocześnie krótszym czasem ekspozycji niż neonowy szyld lub oklejony pojazd.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz