Jak zwalczyć cellulit? Dieta, ćwiczenia, medycyna estetyczna

Jak zwalczyć cellulit? Dieta, ćwiczenia, medycyna estetyczna

Borykasz się z cellulitem? Przyczyny powstawania „pomarańczowej skórki”  są różne – winowajcą mogą być hormony, zła dieta lub siedzący tryb życia. Aby pozbyć się nieestetycznych grudek i nierówności, warto wprowadzić do swojego życia kilka zmian. Przeczytaj, co warto jeść a czego unikać, aby pozbyć się cellulitu, jakie ćwiczenia wykonywać i które zabiegi medycyny estetycznej wykorzystać.

Zmień nawyki żywieniowe

Przede wszystkim usuń ze swojego jadłospisu cukier i żywność przetworzoną – gotowe zupki i dania w proszku, napoje gazowane, chipsy. Unikaj również alkoholu i papierosów – toksyny w nich zawarte mogą przyczynić się do uszkodzenia warstwy skóry właściwej.

Zamiast nich wprowadź żywność bogatą w antyoksydanty, które zmniejszą szkodliwe działanie wolnych rodników, uszkadzających komórki skóry. Dużo przeciwutleniaczy zawierają m.in. czerwone winogrona, jabłka, jeżyny, borówki, żurawina i marchew oraz zielona herbata.

Twoja dieta na cellulit powinna być również obfita w kwasy tłuszczowe omega-3, które mają dobry wpływ na gospodarkę hormonalną oraz witaminę C, która oczyszcza organizm. Jedz orzechy, siemię lniane, tłuste ryby, smaż na oleju kokosowym a do posiłków dodawaj nasiona chia. Polub brokuły – te warzywa zawierają bowiem kwas liponowy, który zapobiega procesowi twardnienia kolagenu w skórze, w wyniku którego powstaje cellulit. Do sałatek dodawaj również buraki, w których składzie znajdziesz witaminę E, A i C oraz potas.

Pamiętaj również, aby pić duże ilości wody. Do poprawy wyglądu skóry mogą się również przyczynić niektóre zioła, np. mniszek lekarski i miłorząb japoński.

Zacznij regularnie ćwiczyć

Bez regularnej aktywności fizycznej nie pozbędziesz się problemu „pomarańczowej skórki”. Tylko połączenie ćwiczeń, odpowiedniej diety i zadbanie o skórę pomoże ci skutecznie pozbyć się problemu. W treningach najważniejsza jest sumienność i regularność. Postaraj się ćwiczyć trzy dni w tygodniu, przeznaczając na to około godzinę. Pamiętaj, że dopiero po 30 minutach wysiłku nasze ciało zaczyna spalać tłuszcz.

Masz cellulit na pośladkach i udach? W tym przypadku świetnym ćwiczeniem są nożyce. Aby je wykonać, połóż się na macie, połóż ręce wzdłuż tułowia a następnie unoś wyprostowane nogi, wykonując nożyce poziome – rozłączaj i łącz nogi. Po wykonaniu od 10 do 20 powtórzeń odpocznij 15 sekund i powtórz ćwiczenie od początku.

Na cellulit doskonale sprawdzą się również przysiady. Chcąc je wykonać prawidłowo, stań w pozycji wyprostowanej, kolana ustaw na linii bioder, a następnie wykonaj powoli przysiad do wysokości kolan. Jeśli prawidłowo wykonasz ćwiczenie, odczujesz napięcie w okolicy ud i pośladków. Skutecznie na obszar nóg i pośladków zadziałają również wymachy nóg.

Jeśli chcesz pozbyć się cellulitu i stracić na wadze, wykorzystaj interwały. Dzięki tym ćwiczeniom nie tylko ujędrnisz ciało, ale również sprawisz, że szybko znikną dodatkowe kilogramy. Dodatkowym atutem tego typu treningu jest fakt, że nie zajmuje on dużo czasu. Cały trening może trwać nawet 20 minut.

Skorzystaj z medycyny estetycznej

Obecnie gabinety medycyny estetycznej oferują wiele metod radzenia sobie z cellulitem. Terapie różnią się między sobą mechanizmem działania, skutecznością i inwazyjnością.

Jednym z zabiegów, które mogą pomóc walczyć z cellulitem jest terapia wykorzystująca ultradźwięki. Polega ona na emitowaniu fali ultradźwiękowej przez głowicę, która przykładana jest do skóry. Fale rozbijają i upłynniają tkankę tłuszczową, a upłynniony tłuszcz przemieszcza się naczyniami limfatycznymi, co usprawnia masaż limfatyczny. Aby zauważyć zmiany, zazwyczaj potrzebne jest około 4-6 zabiegów.

Inną metodą usuwania cellulitu jest kriolipoliza. Zabieg ten polega na usuwaniu nadmiaru tkanki tłuszczowej pod wpływem zimna. Kosmetolog przykłada aplikator chłodzący do skóry a  następnie zasysa tkankę, którą chłodzi się przez około godzinę. Efekt kriolipolizy widoczny jest po około 2-4 miesiącach. Należy pamiętać, że terapię można powtórzyć nie wcześniej niż po 3 miesiącach.

W gabinetach medycyny estetycznej stosuje się również zabiegi z udziałem fal radiowych, które podgrzewają skórę i tkankę podskórną, co doprowadza do obkurczenia kolagenu. Ta reakcja w przegrodach tkanki tłuszczowej i skórze właściwej powoduje wygładzenie, napięcie skóry i wzmocnienie jej struktury oraz odkładanie się nowego kolagenu. Efekt zabiegu widoczny jest od razu, ale całkowity rezultat można uzyskać po około 6 miesiącach.

Zadbaj o hormony

Ostatnim, ale najważniejszym czynnikiem, który ma wpływ na redukcję cellulitu, są hormony. Nie każda z nas zdaje sobie sprawę, że „pomarańczowa skórka” może powstawać także na skutek zaburzeń hormonalnych.

Za jej pojawienie się najczęściej odpowiedzialny jest estrogen, czyli żeński hormon płciowy (to właśnie dlatego panowie nie mają cellulitu). Jeśli pojawi się w naszym organizmie w nadmiernej ilości, może doprowadzić do rozszerzenia naczyń krwionośnych, osłabienia ich elastyczności i tworzenia się obrzęków. Powoduje on również retencję wody, co może przyczynić się do wystąpienia cellulitu wodnego.

Na pojawienie się cellulitu coraz częściej mają wpływ także inne hormony – insulina, adrenalina i hormony tarczycy, dlatego przed rozpoczęciem walki z nieestetycznymi grudkami warto dokładnie się zbadać a w razie konieczności – przywrócić ich równowagę w organizmie. Bez tego wszelkie inne wysiłki mające na celu likwidację cellulitu mogą nie przynieść oczekiwanych przez nas rezultatów. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz