Materiał Partnera

Jak zadbać o własną kondycję

Jak zadbać o własną kondycję

W dzisiejszych czasach większość z nas prowadzi siedzący tryb życia, pomimo tego, że od kilku lat panuje moda na zdrowy styl życia. Długie godziny spędzamy przy biurku i brakuje nam codziennej dawki aktywności fizycznej. Dlatego po pracy powinniśmy sobie zafundować odrobinę ruchu. Możliwości mamy naprawdę bardzo dużo – jedną z nich jest siłownia.

Kto może chodzić na siłownię?

Na siłownie może chodzić praktycznie każdy. Mitem jest, że ćwiczą tylko faceci – obecnie na siłownie chętnie uczęszczają panie w różnym wieku; ważne jest to, żeby dobrać ćwiczenia do swoich możliwości i zainteresowań (niektóre ćwiczenia mogą być dla nas bardziej przyjemne, a inne mniej). Siłownia jest więc dobrą opcją dla początkujących. Wykwalifikowany personel siłowni otoczy ich odpowiednią opieką i pomoże dobrać ćwiczenia do indywidualnych potrzeb oraz kondycji – tak jest na przykład na siłowni Altus Fitness. Dzięki temu nawet nowicjusze nie nabawią się bolesnej kontuzji. Ważne, żeby ćwiczyć regularnie, bo w innym przypadku nie zobaczymy pożądanych efektów.

Nie zapominaj o zdrowej diecie!

Bez zbilansowanej diety wizyty na siłowni nie mają większego sensu – dlatego wykluczmy z naszego jadłospisu wszelkie niezdrowe przekąski takie jak chipsy, słone paluszki czy krakersy.  Nie służą nam także słodkie gazowane napoje.

Postawmy także na świeże owoce i warzywa – one dostarczą nam witamin i minerałów, dodatkowo są bogate w błonnik, a ten oczyszcza nasz organizm z ze zbędnych produktów przemiany materii. Nie możemy zapominać o białku, to ono jest głównym budulcem mięśni. Możemy jeść kurczaka czy indyka. Drób jest stosunkowo niskokaloryczny. Nie unikajmy tłustych ryb. W ich przypadku główną zaletą nie jest mała ilość kalorii, a zawartość kwasów omega. Kwasy omega są niezwykle ważne dla naszego organizmu, między innymi poprawiają pracę naszego mózgu.

Oczywiście od czasu do czasu każdemu z nas zdarza się mieć ochotę na małą przekąskę. Pamiętajmy, że kostka czekolady od czasu do czasu czy kawałek ciasta nie zrujnują naszych wysiłków. Oczywiście jeśli tylko zachowamy zdrowy rozsądek. Zawsze w takiej sytuacji możemy zrobić kilka dodatkowych treningów.

Nie tylko siłownia

Warto wiedzieć, że obecnie siłownia nie służy wyłącznie do podnoszenia ciężarów. Dobre siłownie są dzisiaj bardziej centrum fitnessu, w którym oprócz podnoszenia ciężarów można uczęszczać na cykliczne zajęcia z aerobiku, zumby, z rozciągania czy też z jogi, tańca lub sztuk walki. Niektóre siłownie organizują nawet sezonowe spotkania i ćwiczenia poza budynkiem, w celu np. wspólnego biegania, jazdy na rowerze czy innych ćwiczeń na powietrzu. Warto więc zainteresować się siłownią nawet wtedy, gdy nie jesteśmy zainteresowani „pakowaniem na klatę”.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz