Artykuł sponsorowany

Jak wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji?

Jak wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji?

Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że przy tak dużej konkurencji na rynku należy odpowiednio wyróżnić swój produkt lub usługę. Oczywiście można zakładać, że ich wysoka jakość obroni się sama. Obecnie jesteśmy społeczeństwem obrazkowym, które przede wszystkim zapamiętuje charakterystyczne obrazy. Stąd warto jednak postawić na spójną identyfikację wizualną działalności, aby dzięki temu utkwiła ona w pamięci konsumentów.

Czym jest identyfikacja wizualna?

To jedno z narzędzi, które służy budowaniu świadomości marki wśród konsumentów na rynku. Składa się ze zintegrowanych ze sobą symboli oraz postaw, który łączy element wspólny, wyróżniający działalność na tle konkurencji w branży. Podstawowe części składowe, z których składa się system identyfikacji wizualnej to:

  • logo/logotyp,
  • kolorystyka,
  • krój czcionki,
  • szata graficzna opakowań produktów oraz materiałów promocyjnych.

Najlepiej stworzenie spójnego systemu identyfikacji wizerunkowej zlecić doświadczonemu w branży reklamowej grafikowi. Takie usługi świadczy między innymi agencja kreatywna Double Prism w Katowicach.

Charakterystyczne logo

To znak graficzny, który w pamięci konsumenta przywołuje nazwę firmy oraz jej produkty lub usługi. Może go stanowić symbol (sygnet) lub nazwa przedsiębiorstwa zapisana odpowiednią czcionką (logotyp). Ewentualnie stanowi połączenie logotypu i sygnetu. Jego uzupełnieniem opcjonalnie jest slogan. Dobrze stworzone logo powinno charakteryzować się minimalizmem. Im prostszy znak, tym większe prawdopodobieństwo, że konsumenci zachowają go w głowie. Równie istotna jest oryginalność, ponieważ to podstawa odróżnienia się od pozostałych graczy w danej branży. Wygląd logo musi odpowiadać specyfice prowadzonej działalności oraz powinno być łatwe w promowaniu na różnych nośnikach reklamy.

Oryginalna czcionka

Krój liter będzie kluczowym aspektem podczas tworzenia logotypu, czyli logo składającego się z nazwy firmy. Ponadto będzie wykorzystywany na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, broszurach promocyjnych, gadżetach oraz szyldach. Krój czcionki powinien być oryginalny, ponieważ sam w sobie również stanowi znak firmowy prowadzonej działalności.

Oszczędność barw

Równie istotna jest spójna kolorystyka, która będzie towarzyszyć wszystkim elementom identyfikacji wizualnej. Stąd też należy wykorzystać maksymalnie 3 kolory, aby łatwo można było je adaptować w wystroju wnętrz, materiałach promocyjnych, strojach pracowników. Oczywiście dobrane odcienie muszą współgrać z tymi, które zostały zastosowane w logo. Tylko w ten sposób identyfikacja wizualna będzie spełniała swoje zadanie.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz