Artykuł sponsorowany

Jak wygląda praca telemarketera w nowoczesnym call center?

Jak wygląda praca telemarketera w nowoczesnym call center?

Utarło się przeświadczenie, że praca w call center to zajęcie dla studentów oraz młodych ludzi. I trudno się z tym nie zgodzić, choć z pewnością ni do końca, również starsze osoby wyniosą z tego stanowiska coś dla siebie. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej pracy telemarketera w XXI wieku, gdyż może ona wyglądać zupełnie inaczej niż nasze wyobrażenia.

Czego uczy praca w telemarketingu?

Praca „na słuchawce” jest bardzo liberalna – może się jej podjąć każdy, kto ma chęci oraz odpowiednie nastawienie. Dzięki temu dzwonienie do klientów jest z pewnością łatwiejsze, a to skutkuje większą premią. W telemarketingu mile widziane są cechy charakteru przydatne ogólnie w sprzedaży. Dlatego łatwość nawiązywania kontaktu i lekkość prowadzenia konwersacji jest bardzo przydatna, ale niekoniecznie obowiązkowa – odpowiednia dawka determinacji i samozaparcia pozwoli nadrobić ewentualne „braki”.

Praca w call center pokroju PEM Direct Marketing to dobry wybór dla osób lubiących kontakt z drugim człowiekiem, a także poszukujących miejsca, w którym mogą się rozwijać zawodowo. Wiele firm zajmujących się telefoniczną obsługą klienta oferuje swoim pracownikom możliwość przejścia szkoleń podnoszących kwalifikacje.

Telemarketing nie należy do najlżejszych zadań, bo narażeni jesteśmy na stres oraz nieprzewidywalne zachowania klientów, jednak przy odpowiednim nastawieniu można przekuć to w coś dobrego. Praca pod presją i konieczność wyjaśniania zasadności zakupu usługi X lub produktu Y osobie nam nieprzychylnej na pewno wyszkoli w sztuce perswazji, pomoże nabrać pewności siebie oraz nauczy asertywności. Na bieżąco musimy rozwiązywać problemy klientów, co kształtuje zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.  

Nowoczesne call center, czyli contact center

Coraz częściej można spotkać się z określeniem „contact center”, czyli bardziej zaawansowaną formą call center. Jest to ewidentny znak zmieniających się czasów, które wymusiły ewolucję firm oferujących obsługę infolinii. Praca w telemarketingu nadal w większości polega na wykonywaniu oraz odbieraniu telefonów, ale zaczyna rozlewać się na inne drogi komunikacji z klientem, który może skontaktować się z firmą za pomocą chatu lub wysyłając maila.

Contact center znajduje się najczęściej w agencjach marketingowych, które w ramach outsourcingu zajmują się bardzo szerokim spektrum zadań. PEM Dircet Marketing proponuje m.in.:

  • tworzenie baz danych oraz ich analizę,
  • prowadzenie całodobowej obsługi infolinii,
  • przeprowadzanie sondaży i ankiet,
  • kampanie telemarketingowe,
  • cykliczne badania jakości obsługi w różnej formie np. Mystery Call, czy Mystery Web,
  • kreowanie newsletterów czy masowych mailingów.

Praca w call center to zajęcie dla każdej osoby, która chce pracować i się rozwijać. Jeżeli będziemy skuteczni w działaniu, to istnieją duże szanse na awans i porzucenie „słuchawki” na rzecz stanowiska team leadera lub nawet do innych działów w firmie. 

Opracowanie:
Poznań, Szelągowska 41 lok. 2
tel. 61 827 89 00
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz