Artykuł sponsorowany

Jak wygląda i czego dotyczy naprawa elektroniki samochodowej w zależności od rodzaju silnika?

Jak wygląda i czego dotyczy naprawa elektroniki samochodowej w zależności od rodzaju silnika?

Samochody to pojazdy, które są zbudowane z wielu rozmaitych elementów. Nie da się jednak ukryć tego, że coraz większe znaczenie w autach ma elektronika. W samochodach produkowanych obecnie jest mnóstwo elementów powiązanych z elektroniką. Występują one niezależnie od tego, czy dany pojazd ma silnik benzynowy, czy silnik diesla. Różnice polegają na tym, że awarie elektroniki w zależności od rodzaju silnika mogą się od siebie różnić.

Samochody z silnikiem diesla i naprawa ich elektroniki

W samochodach wyposażonych w silniki wysokoprężne eksploatacja poszczególnych elementów jest większa, a co za tym idzie, ich naprawa jest kosztowniejsza. Warto też dodać, że elektronika samochodowa usprawniła wiele elementów w pojazdach, jednakże jednocześnie przyczyniła się to większej ilości przewidywalnych usterek. Jednym z najbardziej awaryjnych elementów elektroniki w pojazdach z silnikiem diesla jest układ wtryskowy. Układ ten jest bardzo skomplikowany w budowie i działaniu. Składają się na niego czujniki (temperatury, położenia pedału gazu, ciśnienia itp.). Jeżeli dojdzie do uszkodzenia któregoś z tych elementów, wówczas na desce rozdzielczej pojawi się kontrolna silnika. Oprócz tego osiągi pojazdu znacznie spadną. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem tego problemu jest wymiana czujnika. Tym zadaniem zajmuje się m.in. warsztat samochodowy Sławek z Henryszewa w województwie mazowieckim.

Inną częścią, która bywa dość problematyczna, jest zawór EGR. Jego rola w pojeździe jest dość ważna, ponieważ odpowiada on za to, że część spalin z powrotem trafia do komory spalania. Najczęściej jego awaria polega na zatykaniu się sadzą, a to prowadzi do zablokowania się zaworu EGR. Czym taka usterka się objawia? Głównie nierówną pracą silnika, a nawet wchodzeniem jednostki napędowej w tryb awaryjny. W Niektórych przypadkach można zauważyć niewielkie dymienie. Naprawa zaworu EGR zazwyczaj polega na jego przeczyszczeniu, usunięciu lub wymianie. W nowszych samochodach naprawa tej części pojazdu jest bardziej problematyczna, ponieważ zawór obudowany jest sprzętem.

Naprawa elektroniki samochodowej w autach z silnikiem benzynowym

Pojazdy z silnikami benzynowymi uznawane są za mniej awaryjne, aczkolwiek to nie oznacza, że nie przytrafiają się im usterki. Pocieszeniem może być to, że naprawa elektroniki w takich samochodach jest tańsza. Jednym z najczęściej naprawianych elementów są w tych pojazdach cewki zapłonowe. Tego typu usterka objawia się nierówną pracą silnika oraz brakiem mocy. Awarie mogą też dotyczyć przepływomierza. Mimo że nie jest on elementem elektroniki, to połączony został z czujnikiem przepływu powietrza. Czujnik ten wymaga wymiany, jeżeli awarii uległ przepływomierz. Taką usterkę najczęściej rozpoznaje się po zwiększonym spalaniu i nierównej pracy silnika.

Kolejnym elementem, który często wymaga naprawy w pojazdach benzynowych, jest przepustnica. To element odpowiedzialny za doprowadzanie odpowiedniej ilości powietrza do komory spalania. Jeśli doszło do uszkodzenia przepustnicy, wówczas zaburzona zostanie praca silnika. Ten problem najczęściej związany jest z uszkodzonymi sterownikami przepustnicy, aczkolwiek może się zdarzyć sytuacja, że sama przepustnica się zepsuła. Wtedy naprawa jest droższa.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz