Artykuł sponsorowany

Jak wybrać odpowiednie zaciski hamulcowe do autobusów?

Jak wybrać odpowiednie zaciski hamulcowe do autobusów?

Zaciski hamulcowe stanowią podstawę każdego układu hamulcowego. Spośród wielu części do autobusów to one zasługują na większą uwagę, gdyż mają bezpośredni wpływ na bezpieczne hamowanie. To niezwykle ważny element szczególnie w autobusach dalekobieżnych. Odpowiednie zaciski hamulcowe to nie tylko sprawny pojazd, ale także wzrost poczucia bezpieczeństwa podczas jazdy. Jak zatem wybrać te odpowiednie?

Nowe czy po regeneracji? Które zaciski hamulcowe będą lepsze?

Jeżeli tylko dysponujemy odpowiednią sumą pieniędzy, to wymiana zacisków hamulcowych na nowe będzie najbardziej bezpieczną opcją. Te elementy układu hamulcowego, podobnie jak i inne części do autobusów Man, Neoplan czy Autosan, oferuje firma And-Pol, posiadająca również w sprzedaży akcesoria samochodowe. W tej kwestii nie warto oszczędzać, gdyż sprawność zacisku przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo podczas jazdy. Oczywiście można regenerować wadliwy układ hamulcowy. Rozwiązanie to jednak powinno mieć charakter wyłącznie przejściowy, zakończony finalnie wymianą zacisków na nowe.

Jak rozpoznać uszkodzenie zacisków hamulcowych w autobusach?

Układ  hamulcowy jest niezwykle podatny na działanie wysokich temperatur, wody oraz innych czynników zewnętrznych. Dlatego  pierwsze problemy mogą pojawić się już po przejechaniu 70 tys. km. Nie wszystkie uszkodzenia części w autobusach dalekobieżnych można wychwycić w prosty i szybki sposób. Na szczęście układ hamulcowy daje w takiej sytuacji dość łatwe do odczytania sygnały, świadczące o tym, że coś jest nie tak. Najczęściej są to drgania pedału lub kierownicy w czasie hamowania. Mogą to być także problemy z utrzymaniem odpowiedniego kierunku jazdy, ściąganie na jedną ze stron podczas hamowania, hałas towarzyszący wykonywaniu tej czynności, a także wyciek płynu hamulcowego.

Jak dbać o zaciski hamulcowe?

Aby układ hamulcowy w autobusach działał sprawnie jak najdłużej, konieczna jest regularna wymiana płynu hamulcowego, najlepiej co 24 miesiące lub po przejechaniu 50 tys. km. Oczywiście wszystkie części do autobusów DAF, Volvo czy do autobusów miejskich powinny być odpowiednio konserwowane. Jednak w przypadku zacisków hamulcowych ma to szczególne znaczenie. Płyn hamulcowy nie tylko usprawnia pracę układu hamulcowego, ale dzięki właściwościom pochłaniana wody konserwuje zaciski i zabezpiecza je przed korozją. Ponadto odpowiedniej jakości płyn chroni przed pęcznieniem części wykonane z gumy, sprawiając, że autobus szybciej reaguje na naciśnięcie pedału, a nawet skraca drogę hamowania.

 

Opracowanie:
Warszawa, Broniewskiego 99 lok. 153
tel. 22 720 67 71
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Warto przeczytać