Artykuł sponsorowany

Jak wybrać idealny kask motocyklowy?

Jak wybrać idealny kask motocyklowy?

Motocykliści, w porównaniu z przeważającą grupą kierowców samochodów, są relatywnie bardziej narażeni na uszczerbek na zdrowiu podczas wypadku. Stąd rozsądni wielbiciele jednośladów inwestują w jak najlepszą „zbroję”, a jej ważną częścią jest kask. Chroni on głowę przed poważnymi, niekiedy śmiertelnymi urazami. Z tego tekstu dowiesz się, jaki powinien być idealny kask i jak go znaleźć.

Jakie warunki musi spełnić idealny kask motocyklowy?

Kask to nie tylko widowiskowy bajer, który wyróżni Cię na drodze. W pierwszej kolejności musi Cię ochronić! Aby tak się stało, element ten powinien spełniać kilka warunków. O jednym z nich mówi specjalista ze sklepu dla motocyklistów www.x-moto.eu:

 Nie da się znaleźć idealnego kasku bez mierzenia. Powinien on przylegać ściśle do głowy. Jakikolwiek obrót lub luz wyklucza kask – trzeba szukać innego modelu lub rozmiaru. Na głowie i skroniach powinniśmy czuć lekki ucisk, ale nie ból czy uwieranie. Docisk policzków powinien być większy, ta płaszczyzna ze względu na konstrukcję kasku układa się do kształtu głowy najszybciej. Trzeba też wziąć pod uwagę, że dopiero po kilkudziesięciu godzinach kask dopasuje się do kształtu głowy.

Dopasowanie do głowy jest kluczowe. Kask ma niejako zastąpić czaszkę motocyklisty i w razie zderzenia lub upadku roztrzaskać się zamiast niej. Doskonały dobór pod względem rozmiaru i wygody to jednak nie jedyne, co powinno cechować kask idealny.

Kupujesz kask motocyklowy? Koniecznie zwróć na to uwagę!

Bezpieczeństwo zapewniane przez kask to nie tylko obietnica producenta. Istnieje wiele instytucji zajmujących się badaniem i certyfikacją odzieży ochronnej. Szczególnie cenny jest certyfikat niezależnej organizacji Snell. Z uwagi na obrane metody analiz można przyjąć, że kask, który jest zatwierdzony przez Snell, spełnia też mniej rygorystyczne normy amerykańskie i europejskie.

Nie bez znaczenia jest materiał. Współcześnie najbardziej zaawansowane pod tym względem są kaski kompozytowe. Warto też zainteresować się kaskami wykonanymi z kevlaru, włókna węglowego i włókna szklanego. 

Rozmiar i model

Wspomniano już, jak istotne jest idealne dopasowanie kasku do kształtu głowy. Z tego względu jeden kask produkuje się nie tylko w zróżnicowaniu pod względem rozmiaru, ale też modelu. Im lepsze spasowanie, tym lepiej, ale nie każda głowa jest taka sama. Dlatego dobre kaski różnią się wielkością skorup, a nie tylko grubością wyściółki w jej wnętrzu. W porządnych kaskach grubość ta jest wszędzie taka sama, a rozmiar wybiera się, szukając odpowiedniego obwodu skorupy. Ponadto, kask może być wyposażony w wiele przydatnych funkcji, jak np. dokładka PINLOCK, blenda działająca jak okulary przeciwsłoneczne, antifog czy wypinana wyściółka, którą można bez przeszkód prać. Decydując się na agresywną jazdę torową, warto zwrócić uwagę na rodzaj zapięcia – double D, czyli podwójne D uznawane jest za mniej komfortowe niż stosowane w turystyce czy w jeździe codziennej zapięcie zapadkowe, ale to właśnie ono dopuszczane jest do profesjonalnych wyścigów torowych.

Kask, jako ochrona jednej z najwrażliwszych na uraz części ciała, jest najważniejszym elementem wyposażenia motocyklisty. Warto zainwestować więcej, ponieważ najnormalniej od droższego produktu można oczekiwać lepszej wentylacji, więcej patentów, lepszego włókna oraz mniejszej wagi. W przypadku gdy nie wiemy, czego konkretnie oczekiwać od kasku, warto zaufać wyszkolonemu konsultantowi, który wysłucha, dopyta i wytłumaczy różnice pomiędzy poszczególnymi modelami.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz