Artykuł sponsorowany

Jak uniknąć błędów w projektowaniu wnętrz biurowych?

Jak uniknąć błędów w projektowaniu wnętrz biurowych?

Projektowanie wnętrz takich jak biura wymaga skupienia się na wielu kwestiach – należy wziąć pod uwagę m.in. strukturę firmy oraz konkretne potrzeby pracowników. Dlatego realizując kompleksowe usługi fit-out, trzeba projektować przestrzeń, która będzie idealnie dopasowana do konkretnego przedsiębiorstwa. Dowiedz się, jak uniknąć najczęstszych błędów podczas projektowania biur.

Aranżacja wnętrz biurowych: Rozmowa z klientem i analiza potrzeb przestrzennych

Oprócz tego, że projektowana przestrzeń biurowa musi być zgodna z przepisami budowlanymi oraz rozporządzeniami Ministra Pracy i Polityki Socjalnej, warto pamiętać, że projekt biura musi zwracać uwagę na kilka istotnych kwestii, które pomogą uniknąć błędów uniemożliwiających bądź utrudniających pracę. Obecnie projektowanie wnętrz takich jak biuro np. w ramach usługi fit-out (kompleksowe przygotowanie powierzchni do potrzeb inwestora), musi zakładać, że jest to przestrzeń nie tylko do pracy indywidualnej (strefy typu lounge), wymagającej skupienia, ale często również takiej, w której znajduje się kilkanaście stanowisk do formalnej pracy (np. open space) lub sal, które umożliwiają grupową, kreatywną pracę i są wyposażone w siedziska, hamaki itp. Dlatego, aby uniknąć błędu, jakim jest niedopasowanie biura do potrzeb pracowników, należy na początku porozmawiać z inwestorem i wypytać, w jakich warunkach pracują pracownicy oraz jakiej przestrzeni potrzebują.

Inne kwestie, na które trzeba zwrócić uwagę: dostęp do światła, ograniczenie szumu itp.

Kompleksowa realizacja biur, w której nie ma miejsca na błędy, musi brać pod uwagę także kwestie takie jak dostęp światła oraz ograniczenie szumu i hałasu. Space plan powinien zakładać, jak największą ilość światła naturalnego, które mobilizuje do pracy i wpływa pozytywnie na nastrój pracownika. Ponadto, projektanci biur powinni zwrócić uwagę na dobrą izolację akustyczną ścian oraz takim ustawieniu stanowisk, które będą minimalizowały hałasy. Aby uniknąć błędów w projektowaniu biur, należy wziąć pod uwagę także odpowiednie dobranie powierzchni do ilości pracowników – według przepisów każdy z nich powinien mieć zapewnione 13 m3 powierzchni oraz 2 m2 podłogi. Ponadto, biuro projektowe (np. Interbiuro z Warszawy) musi również pamiętać o tym, by odpowiednio rozplanować rozległą powierzchnię biura, gdyż przemieszczanie się po nim, może dezorganizować i wydłużać czas pracy. Biuro powinno także uwzględniać strukturę firmy i tworzyć przestrzeń odpowiednią dla osób np. podejmujących kluczowe decyzje, zajmujących się księgowością bądź przestrzeni, w której przechowuje się dokumenty. Często popełnianym błędem są niedopasowane meble biurowe (np. biurko lub fotele biurowe). Pracownicy mogą skarżyć się na to, że są niefunkcjonalne bądź powodują różnego rodzaju dolegliwości np. bóle pleców. Warto podkreślić, że ważna jest nie tylko ich ergonomia, ale również design i dopasowanie do charakteru biura. 

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz