Artykuł sponsorowany

Jak skutecznie zregenerować tłumik?

Jak skutecznie zregenerować tłumik?

Cicha praca pojazdu mechanicznego oraz oczyszczanie spalin ze szkodliwych składników to zadania układu wydechowego. Musi być on w bardzo dobrym stanie technicznym, co zapewni parametry na pożądanym poziomie. Uszkodzenia takich elementów jak np. tłumik, wcale nie muszą oznaczać konieczności wymiany całego układu. Okazuje się, że ten komponent można skutecznie zregenerować dzięki spawaniu.

Zbyt głośna praca

Podstawowym zadaniem tłumika jest zapewnienie użytkownikowi pojazdu mechanicznego ciszy w kabinie. Ten element układu wydechowego eliminuje drgania i nadmierny hałas, jednak traci swoją skuteczność w przypadku uszkodzeń. Powodem najczęściej bywa skraplająca się woda, która wywołuje korozję w nagrzanym komponencie. Właściwym rozwiązaniem jest dokładna diagnoza, która pozwoli na zlokalizowanie źródła problemu. Niekoniecznie musi to być jedynie obudowa – nierzadko tłumiki są skorodowane w środku. Rozwiązaniem na ten problem jest profesjonalne spawanie. Miejscowe stopienie i zestalenie pomaga w wymianie uszkodzonych elementów tłumika na nowe i połączeniu ich z resztą układu wydechowego. W ten sposób możliwa jest całkowita regeneracja dziurawego, zepsutego tłumika. Usługę tę wykonuje m.in. firma Pio-Gap z Piotrkowa Trybunalskiego, która od wielu lat zajmuje się kompleksowym spawaniem z użyciem najnowocześniejszego sprzętu oraz właściwej wiedzy i umiejętności. Należy pamiętać, że tylko profesjonalne spawanie przyniesie oczekiwany rezultat – tłumik wymaga odpowiednich prac warsztatowych, dlatego jego regenerację trzeba powierzyć specjalistom.

Spawanie rozwiązaniem problemu

Uciążliwy hałas dochodzący z okolic układu wydechowego to najczęściej wina skorodowanego tłumika lub któregoś z elementów z nim związanych. Profesjonalne usługi spawalnicze pozwalają na zamontowanie np. nowego łącznika elastycznego. Nazywany potocznie plecionką, narażony jest podczas jazdy na uderzenia obiektów znajdujących się pod pojazdem. Tego komponentu nie da się naprawić ani zregenerować, konieczna jest jego wymiana, która z kolei musi się odbywać z udziałem spawarki. Jej użycie wymaga odpowiednich umiejętności i wiedzy, dlatego lepiej zlecić spawanie specjaliście. Okazuje się zatem, że remedium na problemy z tłumikiem samochodowym to spawanie. Zniszczenia tego podzespołu prowadzą nie tylko do nadmiernego hałasu, ale też do zwiększenia wydzielania szkodliwych substancji do środowiska oraz nawet nieprawidłowej pracy silnika. Brak możliwości swobodnego przepływu spalin objawia się wyższym zużyciem paliwa i mniejszą mocą. Zepsuty tłumik może doprowadzić do przedostania się do kabiny niezwykle groźnego tlenku węgla. Zatrucie nim i utrata przytomności kierowcy i pasażerów mogą być tragiczne w skutkach. Warto też wiedzieć, że tego typu usterka to nie tylko nieprzyjemne odczucia podczas jazdy, ale też – w skrajnych przypadkach – mandat i zarekwirowanie dowodu rejestracyjnego przez policję.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz